در سال 94 :

هدف گذاری صادرات 169 میلیون دلاری کالا از خراسان شمالی

مدیرکل دفتر هماهنگی اموراقتصادی و بین الملل استانداری خراسان شمالی هدف گذاری صادراتی خراسان شمالی را در سال 94 افزون بر 169 میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمد رضا موفق در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در سال جاری گفت : امسال تفاهم نامه منعقد شده بین استان آخال ترکمنستان و خراسان شمالی در سفر اخیر رئیس جمهور به این کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این رقم پیشنهادشده، بر اساس روند میزان صادرات کالاها در سال‌های گذشته هدف‌گذاری شده ، دستیابی به ارقام بالاتر نیز در استان میسر است.

موفق، به صدور کارت بازرگانی صادرکنندگان سیمان بجنورد از مبدأ سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: نیاز است تا کارت بازرگانی صادرکنندگان سیمان بجنورد از مبدأ خراسان شمالی صادر شود تا از ظرفیت‌های آن به نفع استان استفاده شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز گفت: مجوز کارت‌های بازرگانی برای صادرکنندگان با اعتبار دو تا پنج‌ساله صادر می‌شود و موعد تمدید کارت بازرگانی صادرکنندگان سیمان نیز هنوز نرسیده است.

یحیی نیکدل با اشاره به نقش تأثیرگذار اعزام هیئت‌های بازرگانی در توسعه صادرات افزود: باید برای توسعه صادرات در استان، اعتبار و بودجه منظور شود.

وی بابیان اینکه کمبود اعتبار، اعزام هیئت‌های تجاری استان را تحت شعاع قرار داده است اظهار داشت: استان‌های همجوار ما عملکرد خوبی در اعزام هیئت تجاری به کشورهای مختلف دارند اما در خراسان شمالی پارسال تنها یک هیئت با حمایت بخش خصوصی به هندوستان و یک هیئت نیز با کمک دولت به ترکمنستان اعزام شد.

به گفته نیکدل ،پارسال میزان صادرات خراسان شمالی 145 میلیون دلار هدف‌گذاری شده بود که با رشد قابل‌ملاحظه‌ای، نسبت به میزان هدف‌گذاری شده به 259 میلیون دلار رسید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.