رييس سازمان سنجش خبر داد:

آخرين جزئيات برگزاری آزمون دكتری/ برگزاری آزمون ۲ بار در سال

ريیس سازمان سنجش آموزش کشور از ابلاغ جديد آيين‌نامه شيوه پذيرش آزمون دكتری خبرداد و گفت: اين آيين‌نامه 2 ارديبهشت ماه توسط وزير علوم ابلاغ شده است و در سال تحصيلی 96-95 اجرا می‌شود.

ابراهيم خدایی رييس سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: آيين‌نامه شيوه پذيرش در آزمون دكتري با هدف تفکیک فرآیند سنجش علمی از فرآیند پذیرش دانشجو و اعتباربخشی و استانداردسازی آزمون‌ها و تقویت اختیار گروه‌های آموزشی انجام شده است و براين اساس قرار است آزمون دکتری سالانه دو بار برگزار شود.

وي ادامه داد: با برگزاري آزمون دكتري دو بار در سال زمينه تكرار آزمون براي داوطلبان فراهم مي‌شود و داوطلبان بدون هيچ محدوديتي مي‌توانند در اين آزمون شركت كنند.

رييس سازمان سنجش خاطرنشان كرد: هدف این است که آزمون دکتری بر اساس یکسری مواد امتحانی شامل آزمون عمومی و استعداد تحصیلی و آزمون تخصصی شامل دروس پایه و اصلی به تعداد بیش از دو بار در سال برگزار شود كه  آزمون در سال اول اجراي آیین نامه یعنی سال ۹۵ دوبار برگزار خواهد شد. 

وي گفت: طبق آئین‌نامه جدید، دانشگاه‌ها برای پذیرش اعلام عمومی می‌کنند و داوطلب به دانشگاه مراجعه می‌کند و دانشگاه‌ها بر اساس شیوه نامه اعلام شده، داوطلبان مورد نظر را انتخاب می‌کنند. 

خدایی اضافه کرد: سپس فرد ثبت نام موقت را انجام می‌دهد اما دانشگاه اسامی را برای تائید نهایی به سنجش ارسال می‌کند و سنجش بر اساس حد نصاب نمره عمومی اعلام شده، نمره آن فرد و رعایت فرآیندهای قانونی، پذیرش را نهایی می‌کند.

وی گفت: استعداد تحصیلی، آزمون زبان و دروس تخصصی در حد دروس پایه و اصلی؛ رشته اصلی در این آزمون مدنظر است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار