سردار دهقان در دانشگاه امام حسین(ع):

دانشگاه، آینده سپاه را می‌سازد

وزیر دفاع گفت: دانشگاه، آینده سپاه را می‌سازد و امید است هر چه بیشتر رشد علمی و توسعه دانشگاه را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در تالار اندیشه دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه، مرکزی است که آینده سپاه را می‌سازد و امید است گسترش علم در دانشگاه‌ها هر چه بیشتر افزایش یابد.

وی ادامه داد: طبق احادیث دینی، قلم علما از خون شهدا بالاتر است، اما سؤال این‌ است که آیا هر عالمی می‌تواند چنین نقشی داشته باشد؟ جواب خیر است و حیات عالِم عارف ربانی به شهادت ختم می‌شود.

سردار دهقان با اشاره به اهمیت نقش معلم و شأنیت قابل جذب این شغل یادآور شد: معلم باید از چنان توان علمی برخوردار باشد که از آن بهره‌مند شود و ما باید در ادامه این راه نقشی مثبت داشته باشیم.

وزیر دفاع گفت: شهید مطهری چنین وضعیتی داشت و در طول تاریخ نقاط برجسته‌ای را می‌توان دید که در آن معلمان نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند که شهیدان بهشتی، مطهری و شهدای عالم و فرهیخته از این دسته‌ هستند.

وی با برشمردن ویژگی‌های شهید مطهری و خودسازی تهذیب نفس این شهید برجسته و شجاعت مثال‌زدنی او خاطر نشان کرد: عالم و فیلسوف بودن، به روز بودن و تحلیل درست از نیازهای جامعه و شجاعت در کلام و اندیشمند بودن در همه ابعاد از ویژگی‌های شهید مطهری است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار