رییس کمیسیون امنیت ملی در دیدار با معاون رئیس مجلس لهستان؛

مخالف طرح کنگره آمریکا در مورد تجزیه عراق هستیم

معاون رئیس مجلس لهستان و هیات همراه امروز با بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مخالف طرح کنگره آمریکا در مورد تجزیه عراق هستیمبه گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به نقل از خانه ملت، علاالدین بروجردی در دیدار با «یژی یان وندرلیخ» معاون رئیس مجلس لهستان اشاره به برخی حوادث و تحولات منطقه به ویژه رشد پدیده شوم تروریسم و گروه‌های افراطی گفت: شرایط امروز منطقه نتیجه اتخاذ سیاست‌های اشتباه از سوی برخی قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا و ایجاد بحران و ناامنی در کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان، سوریه و یمن بوده است.

وی ادامه داد: بازگشت هزاران تروریست آموزش دیده به کشورهای مبدا هر کدام منشا یک بحران امنیتی جدی برای آن کشورها خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تحولات سوریه و یمن و ضمن محکوم کردن کشتار انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع در این کشور گفت: بحران یمن و سوریه باید از طریق مذاکرات سیاسی و بدون دخالت خارجی حل و فصل شود.

وی در ادامه با اشاره به تحولات عراق گفت: آثار شکست داعش محسوس است و ارتش و نیروهای مردمی عراق به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: ما قویا مخالف طرح تجزیه عراق که از سوی کنگره آمریکا در دستور کار قرار گرفته است بوده و از تمامیت ارمنی و یکپارچگی این کشور حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: عملا سیاست‌های آمریکا و قدرت‌های جهانی موجب گسترش بحران در منطقه گردیده و این کار در شرایطی است که کشورهای منطقه نیازمند آرامش و امنیت پایدار جهت پیشرفت و توسعه هستند.

یژی یان وندرلیخ معاون رئیس مجلس لهستان نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه استراتژیک ایران در منطقه از توسعه و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان روابط دو کشور گفت: ایران با عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌های اعمال شده توانسته کشور قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه شود.

معاون رئیس مجلس لهستان در ادامه با اشاره به بحران‌های کنونی در منطقه حل بحران‌ها را تنها از طریق گفت‌وگوهای سیاسی و همکاری میان کشورهای منطقه بدون دخالت قدرت‌های فرا منطقه‌ای میسر دانست.  

وی در پایان همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور را بخش مهمی از روابط دوستانه فی‌مابین خواند و خواهان افزایش مراودات میان مجالس دو کشور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار