اتریش علیه جاسوسی‌های آلمان و آمریکا شکایت کرد

وزارت کشور اتریش علیه جاسوسی‌های آلمان و آمریکا رسما شکایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "یوهانا میکل لیتنر،" وزیر کشور اتریش به همکاری سرویس اطلاعاتی آلمان و آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از مقامات عالی رتبه و شرکت های معتبر  اروپایی اشاره کرد و آن را اقدامی غیر‌قانونی و قابل پیگرد حقوقی دانست.

وزارت کشور اتریش در همین ارتباط، شکایتی رسمی علیه آلمان و آمریکا تهیه کرد و خواستار توضیح شفاف آنها شد. "یوهانا میکل لیتنر" در این باره گفت: سرویس های امنیتی اتریش همکاریهای خوبی با همتایان خود در آلمان داشته‌اند و انتظار خیانت را از جانب آنها نداشتند. ما مایل هستیم بدانیم کدامیک از شرکت ها و یا مقامات اتریشی از سوی آلمان تحت نظر بوده و از آنها جاسوسی ‌شده است. اتریش خواستار شفاف‌سازی سرویس اطلاعاتی آلمان در این پرونده است.

پس از افشای همکاری آلمان و آمریکا برای جاسوسی از کشورهای اروپایی مشخص شد، کاخ ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه فرانسه و دفتر کمیسون اروپا نیز از این جاسوسی ها در امان نبودند. "میکل لیتنر" در ادامه گفت: هنوز مدرکی دال بر جاسوسی آلمان از مقامات اتریشی به دست نیامده است؛ اما این پرونده را از راههای حقوقی و سیاسی پیگیری خواهیم کرد.

"ادوارد اسنودن،" پیمانکار اسبق آژانس امنیت ملی آمریکا، از جاسوسی این کشور از آلمان و "آنگلا مرکل" صدر‌اعظم آن، پرده برداشت. وی در ادامه اسنادی در اختیار رسانه‌های آلمانی قرار که نشان می‌داد برلین در جاسوسی آمریکا از شرکت‌های اروپایی مشارکت داشته و یا دست کم از آن‌ها مطلع بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار