در حاشیه گردهمایی روسای مراکز علمی و کاربردی استان تهران مطرح شد

اصلاح فرآیند‌ها مهم‌ترین مشکل کنونی دانشگاه/شناسایی مدارک جعلی برخی از مدرسین

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان تهران ضمن اشاره به اهمیت دانش‌آموختگان به عنوان یکی از گلوگاه‌های اصلی دانشگاه اظهار داشت: درحال اصلاح مختصر سازی فرآیندهای دانشگاه هستیم و توانسته‌ایم فرآیند تهیه مدارک را از بیش از ۲۰ روز به حدود ۷۲ ساعت کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ حاجی خانی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان تهران در گردهمایی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان تهران که امروز برگزار شد اظهار داشت: دانش‌آموختگان یکی از ارکان اصلی دانشگاه جامع هستند و باید در خصوص صدور گواهی نامه به دانش‌آموختگان در حال حاضر مشکلاتی در این موضوع وجود دارد از جمله مدارک دیر و ناقص به دست دانشگاه می‌رسید ثانیا مدارک از کاغذ‌بازی باید دور شود. 

وی گفت: در فاصله بین مرکز و استان سالانه حدود ۱۰ هزار بسته کاغذ A4 هدر می‌رود در حالی که با ایجاد سیستم امضا مکانیزه این مشکل و هزینه‌های جانبی آن بر طرف می‌شود. 

وی ادامه داد: روسا و کار‌شناسان مراکز باید آخرین دستورالعمل‌ها را برای ایجاد سرعت و آرامش در نظام مهارتی ایفا کنند اکنون فرآیند‌ها در حال اصلاح است که شامل فرآیند‌ها در بحث امتحانات، ثبت نام و برگزاری دور‌ه‌های عملی است باید تاکید کنم آبروی دانشگاه در گرو برگزاری امتحانات سنجیده است. 

وی با بیان اینکه طبیعتا تغییرات فرآیند‌ها باید هر چه سریع‌تر قانونمند شود، خاطر نشان کرد: اصلاح فرآیند باعث افزایش اعتبار دانشگاه در بین دانشجویان و ایجاد برند دانشگاه در بین دانشگاه‌های سراسر کشور می‌شود. 

وی تصریح کرد: در بحث مدرسان مشکلات صدور آی دی وجود دارد که باید اصلاح شود به گونه‌ای که وضعیت تدریس و حضور و غیاب و ساعات مجاز تدریس با رشته مدرس همخوانی داشته باشد.
 
وی گفت: مدرس یکی از پایه‌های اصلی آموزش مهارتی است اما متاسفانه متوجه شده‌ایم برخی از مدرسان مدارک ارشد و دکترای خود را جعل کرده‌اند که ما گزارشات رسیده را بررسی و افراد خاطی که در حد یکی دو نفر بیشتر نبودند را شناسایی کردیم و مجوز تدریس‌شان را لغو نمودیم. 

وی با بیان اینکه اخذ تاییدیه مدرک مدرسان در شرایط کنونی ضروری است، ادامه داد: باید سیستمی فراهم شود تا آی دی مدرس و تاییدیه تحصیلی وی از دانشگاه‌های مرجع رسیدگی شود چرا که اینگونه اشتباهات می‌توانند اعتبار علمی دانشگاه را زیر سوال ببرند و ما در تلاشیم ظرف یک ماه آینده سیستم بررسی تاییدیه مدرک مدرسان را به صورت اتوماتیک راه‌اندازی کنیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار