اصفهان؛

راه اندازی اولین مرکز معاینه فنی ،ویژه ی خودروهای سنگین در اصفهان

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان از تاسیس اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال با هدف کاهش آلودگی هوا دراستان اصفهان تا پایان امسال خبر داد.

علیرضا صلواتی درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان بابیان این مطلب که درچند سال اخیر موضوع آلودگی هوا دغدغه ی مهمی در استان اصفهان بوده گفت: براین اساس در 2سال گذشته طرحی به منظور کاهش آلودگی هوا در مدیریت شهرداری اصفهان تصویب شد که معاینه ی فنی خودروهای سنگین استان یکی از موضوعات مهم و جدی این طرح بود.

وی با ذکر این مطلب که 70 درصد خودروهای سنگین در استان فرسوده هستند و حدود 70درصد از آلودگی هوا نیز خاص این خودروها است،از وجود 7مرکز معاینه فنی خودرو در سطح شهر با 12 خط مکانیزه که در حال بررسی است خبر داد وتصریح کرد: تا پایان امسال 3مرکز جدید دیگر نیز افتتاح و به این مراکز اضافه خواهد شد.

صلواتي در ادامه اصفهان را یک استان صنعتی درمرکزکشور دانست و با اشاره به این مطلب که بیشتر ترددها از محور مواصلاتی استان انجام می شود گفت: اجرایی کردن این طرح علاوه بر اینکه تاثیر بسیاری در آلودگی هوای استان دارد می تواند آسیب ها و خطرهای ناشی از عدم معاینه یا کارکرد سایر خودروهای سنگین راکاهش داده و به حداقل برساند.

وي همچنین این طرح را خاص تمامی خودروهای سنگین برشمرد و افزود :اولویت نخست با خودروهایی است که وارد شهر شده ودر شهر تردد می کنند و این در حالیست که خودروهای شرکتهای خدماتی و حتی اتوبوس ها رانیز شامل می شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان محل تاسیس این مرکز را در محدوده ی شهرک صنعتی امیر کبیرعنوان کرد و گفت: تمامی مجوزهای لازم برای این طرح گرفته شده است و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، سامان دهی و نظارت بیشتر وبهتری بر خودروهای سراسر استان داشته باشیم.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی امینی
۲۰:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۵
سلام.معاینه فنی ماشینهای سنگین دراصفهان دوتابیشترنیست ان هم کیلومترها بیرون شهر که مشکلات زیادی بوجود آمده