حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی؛

رجبیون چهره‌های درخشان قیامت/ ماه رجب مصداق واقعی حبل الله متین است

یک کارشناس مذهبی گفت: اهل ماه رجب در قیامت قیام کرده و چهره‌هایشان می‌درخشند و این ماه تنها ماهی است که خدا امتی را مورد غضب نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران با اشاره به فضیلت ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماهی است که  هیچ امتی در آ‌ن مورد غضب خداوند قرار نگرفته و این ماه را ماه روزه و مناجات نامیده‌اند و امام صادق در حدیث می‌فرمایند که در روز قیامت منادا ندا می‌زند این الرجبیون که در این هنگام کسانی که در این ماه به عبادت و راز و نیاز پرداخته و قیام کرده‌ و چهره های آن‌ها می‌درخشند.

وی بیان کرد: ماه رجب قبل از ظهور اسلام هم مورد توجه مردم بوده به گونه‌ای که مردم عصر جاهلیت در این ماه عزیز به روزه‌داری و عبادت  پرداخته تا حوائج‌شان مورد اجابت برسد.

حسین قمی افزود: در شب اول ماه رجب ملکی به نام داعی را فراخوانده و به او می‌گوید که این ماه، ماه رحمت، مغفرت بوده و هرکس مرا بخواند دعاهایش را مستجاب خواهم کرد و هرکس مطیع من باشد همه را مطیع او خواهم کرد.

وی با اشاره به روزه 27رجب ادمه داد: در حدیث از امام جواد آمده که روز 27رجب یکی از 4 روز ممتاز در سال بوده و روزه‌اش برابر با 60 روز صیام می‌باشد و این به سبب فضیلت ماه رجب است و همان گونه که در روایات آمده رسول الله (ص) در شب اول ماه رجب اللهم بارک الرجب و به همه اصحاب روزه داری و مناجات را سفارش می‌‌کردند.

حسینی قمی با اشاره به آثار گناه در عبادت ابراز داشت: روزی شخصی از امام صادق(ع) پرسید که شب‌ها حال عبادت در ما نیست ایشان فرمودند که علت این امر در عدم حفظ گناه لسان و اعضاء و جوارح است به طوری که یک دروغ می‌تواند ما را از دو رکعت نماز شب محروم کند و گناهان ما را باز زنجیر محصور کرده و نمی‌گذارد که به راز و نیاز و مناجات با خداوند متعال بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی در پایان خاطر نشان کرد: سحل صائدی در روایتی از رسول الله ذکر کرده ایشان در دهه سخنرانی‌های خود آیه 70 سوره احزاب را متذکر شده و اصحاب و مسلمانان را به رعایت تقوا، خوب حرف زدن و راست گویی سفارش می‌کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار