مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه یک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

فعالیت مدارس هیئت امنایی در شمال تهران کلید خورد

مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه یک گفت: به منظور تقویت و تعمیق هویت دینی، فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان ، از طریق آموزش‌های شهروندی و در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، 2 مدرسه در شمال تهران هیئت امنایی شد.

بی‌نظیر سیاوشی مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به کلید خوردن فعالیت مدارس هیئت امنایی در شمال تهران اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با توجه به اهداف مشترک هر دو نهاد برای تعمیق و توسعه فرهنگ شهروندی و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر جهت آموزش مهارت‌های شهروندی، اقدام به تأسیس 2 مدرسه هیئت امنایی در هر یک از مناطق 22 گانه شهر تهران کرد.

سیاوشی گفت: مدرسه سلیمانی در ناحیه 8 و مدرسه پسرانه جمهوری اسلامی در ناحیه 3، به عنوان 2 مدرسه هیئت امنایی در منطقه یک تعیین شده‌اند، مدارس هیئت امنایی با 11 عضو اصلی که شامل 7 عضو از اداره آموزش و پرورش و 4 عضو از شهرداری مناطق است، به عنوان اعضای اصلی در اداره مدرسه شناخته می‌شوند.

وی در ادامه گفت:‌ هدف از اجرای این طرح و تعامل مشترک بین شهرداری تهران و اداره آموزش و پرورش، ایجاد بستر مناسب جهت تربیت دانش‌آموزان متعهد، متدین و قانونگرا، ایجاد بستر مناسب برای توسعه سیاست مدیریت آزمایشگاهی به منظور ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس است.

سیاوشی افزود: توسعه مشارکت‌های مردمی و نهادینه کردن فرهنگ شهروندی و تقویت روحیه مشارکت در دانش‌آموزان مدارس بر اساس سبک زندگی ایرانی – اسلامی، ارتقاء جایگاه مدارس به عنوان کانون‌های تربیتی محله، با کارکرد خانواده محور، ارتقاء هویت و حس تعلق به محله و شهر در میان دانش‌آموزان مدارس و شکل‌گیری هویت شهروندی و تقویت مسئولیت‌پذیری در قبال خانواده، مدرسه و محله و شهر، هم‌افزایی شهرداری تهران و آموزش و پرورش در ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های شهروندی از دیگر اهداف این طرح است.

سیاوشی اظهار کرد: اعضای هیئت امنای مدارس شامل مدیر مدرسه، (دبیر هیئت امنا)، 2 نفر از صاحب‌نظران و کارشناسان آموزشی و فرهنگی، یک نفر از معتمدان محل، یک نفر از مدیران یا اعضای هیئت مدیره مراکز، یکی از معاونان آموزشی مدرسه، یک نفر از کارکنان آموزشی و یکی از کارکنان پرورشی، رئیس انجمن اولیا و مربیان، یک نفر از اولیای دانش‌آموزان، یک نفر از شورایاری محله یا مراکز فرهنگی، ورزشی می‌شود.

مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه یک تصریح کرد: اولین جلسه مدارس هیئت امنایی با هدف برگزاری انتخابات در جهت تعیین رئیس هیئت امنا و ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت مدرسه و اعلام اولویت‌های موجود در آن تشکیل شد، این جلسات در اردیبهشت ماه سال جاری و با همکاری اداره آموزش‌های شهروندی و دو مدرسه هیئت امنایی برگزار شد و با انجام انتخابات با حضور تمامی 11 نفر از اعضای اصلی و در چارچوب قانون رئیس هیئت امنای مدارس انتخاب شدند.

سیاوشی افزود: در 2 مدرسه آقای کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با اکثریت آراء به عنوان رئیس هیئت امنای هر 2 مدرسه برگزیده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار