سناتور منندز:

حفظ زيرساخت‌های هسته ای ايران خطرناک است/ این موضوع امنیت آمریکا و اسرائیل را تهدید خواهد کرد

سناتور منندز، منتقد آمریکایی اعلام کرد یک توافق خوب با ایران باید بر چیزی بیش از نظارت بر ظرفیت گریز هسته ای یک ساله این کشور بنا شده باشد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی بریکینگ اسرائیل نیوز،سناتور منندز، منتقد آمریکایی اعلام کرد: یک توافق خوب با ایران باید بر چیزی بیش از نظارت بر ظرفیت گریز هسته ای یک ساله این کشور بنا شده باشد.

منندز در مصاحبه با جوییش نیوز گفت: «ما به زنگ های خطر توجه نکردیم... آرزو می کردم دیگران درست گفته بودند و من اشتباه می کردم، اما من درست می گفتم و آنها در اشتباه بودند. ما به ایران اجازه دادیم به نقطه ای برسد که ما را وادار کند حفظ حجم زیادی از زیرساخت های هسته ای آن را بپذیریم، حتی با وجود اینکه این امر مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.»

این سناتور آمریکایی درباره اهمیت حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: این مسئله بخشی از منافع امنیت ملی آمریکاست که روابطی قوی و خدشه ناپذیر با اسرائیل داشته باشد و به مردم در دفاع از خودشان و زندگی در سرزمین اجدای شان کمک کند.

منندز گفت: «بازداشتن ایران از دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته ای، برای امنیت ما و اسرائیل ضروری است. یک توافق خوب باید بر چیزی بیش از نظارت بر یک ظرفیت گریز هسته ای یک ساله بنا شده باشد.»

منندز گفت زمانی که مذاکرات هسته ای با ایران شروع شد، «به ما گفته شد راکتور پلوتونیوم ایران تخریب می شود و فردو نیز برچیده خواهد شد.

با این حال بر اساس چارچوب توافق هسته ای که ماه گذشته حاصل شد، «این اتفاق قرار نیست رخ دهد. این زیرساخت پابرجا می ماند. ما از بسیاری جهات در مسیر ایران حرکت کرده ایم و بیشتر زیرساخت های این کشور به قوت خود باقی خواهد ماند. اگر ایران 10 سال در آستانه دست یابی به انرژی هسته ای باقی بماند و در ازای آن توقع کاهش تحریم هایش را داشته باشد، ما بیش از حد در مسیر موضع ایران حرکت کرده ایم.»

این سناتور آمریکایی گفت این توافق هسته ای به شکل چارچوبی که اکنون پیشنهاد شده است، «به ایران کمک می کند همچنان به توسعه ظرفیت هسته ای خود ادامه دهد و از سانتریفوژهای بسیار پیشرفته خود برای کاهش زمان گریز هسته ای در رسیدن به سلاح هسته ای، استفاده کند.»

وی افزود: «توانایی انجام دادن بازرسی در هر زمان در چارچوب قید نشده است... لزوم اینکه ایران درباره گذشته خود و ابعاد نظامی برنامه هسته ای اش ابهام ها را برطرف کند، تقریبا در چارچوب ذکر نشده است... آنچه می بینم مرا را نگران می کند و همه اینها دلایل بیشتری است از اینکه چرا کنگره باید یک نقش اساسی داشته باشد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
امید
۱۶:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
عجب!!!!!!اینا خودشون باعث ایجاد نا امنی در کل جهان هستن بعد به ایران میگن خطرناکه.بله اقای منندز ایران خطرناکه و برای خطرناک بودنش حتما نیازی به بمب هسته ای نیس همیطوریشم ترسیدی.اینجا ایران ماس ینی کولش واس ماس انرژی هسته ایشم واس ماس.ماس ماس
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
متنفرم از سیاست بازیهاشون ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
آمریکا و اسراییل برنامه به درک کل جهان نباید کارهای علمی کنند و از انرژی هسته ای استفاده کنند چون امنیت آمریکا و اسراییل به خطر میرفته
خودشون سلاح هسته ای دارند و چندین جنگ را چند سال اخیر انجام داده اند بعد جمهوری اسلامی ایران را که فقط
آن هم برآی دفاع از خود جنگ کرده مانع امنیت جهانی مینامند
آخرین اخبار