امین‌زاده در مراسم رونمایی مطرح کرد:

وجود 1600 پرونده در کمیسیون مستندسازی به دلیل خلاء نقشه صحیح و مدارک ناقص

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه 1600 پرونده در کمیسیون مستند سازی وجود دارد گفت: حجم زیاد این پرونده‌ها به دلیل خلاء نقشه‌های صحیح و مدارک ناقص است.

وجود 1600 پرونده در کمیسیون مستندسازی به دلیل خلاء نقشه صحیح و مدارک ناقص

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "الهام امین‌زاده" معاون حقوقي رئيس جمهور با حضور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت استملاک وزارت نیرو که صبح امروز در این وزارت‌خانه صورت گرفت اظهار داشت: حیات ملت ما به نوعی با این وزارتخانه گره خورده است و خوشبختانه رونمایی از این سامانه باعث می‌شود که ما مدیریتی بر اموال خود داشته باشیم و طی آن انفال به نوعی ساماندهی شده و هدف تاخت و تازهای خصوصی قرار نگیرند.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در حفاظت از بستر و منابع آبی و محدوده‌ها اقداماتی به نفع احسن انجام داده است و از طرفی طرح کاداستر در این میان نقش مهمی دارد و مانع صدور اسناد مالکیتی در بستر رودخانه‌ها می‌شود.

امین‌زاده افزود: تخطی و تجاوز به حریم‌های مهم آبی تبعات جبران‌ناپذیری دارد و لذا کلید طلایی همان پیشگیری است  و از طرفی نمی‌توان از وزارت نیرو انتظار داشت که به تنهایی عهده‌دار این مسئولیت شود و وزارت جهاد کشاورزی، راه شهرسازی، سازمان حفاظت از محیط زیست و ... باید به عنوان مجموعه مانع سوء استفاده اشخاص حقیقی و حقوقی شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: انشاءالله بتوانیم از طریق این سامانه با کاهش دعاوی روبرو شویم و از طرفی شاهد نظام‌مند شدن امور مربوط به استملاک اراضی باشیم. 

امین‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: 1600 پرونده در کمیسیون مستندسازی وجود دارد که این حجم به دلیل کندی در رسیدگی نیست بلکه بیشتر به دلیل خلاء نقشه‌های صحیح و مدارک ناقص است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: بستر ، کلید ، انفال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار