قاری بین المللی کشور عنوان کرد:

ایران دقیق ترین داوری در مسابقات بین المللی قرآن جهان اسلام را داراست

قاری بین‌المللی کشور تصریح کرد: اکثر مسابقات بین‌آلمللی قرآن در کشورهای دیگر از آیین‌نامه‌های قدیمی استفاده می‌کنند در صورتی که مسابقات ایران به روزترین آیین‌نامه را دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران؛ مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی کشور، ‌با اشاره به جایگاه این رقابت‌های در دنیای اسلام، گفت: این مسابقات بعد از سال ها برگزاری در حال حاضر توانسته است به یک ثبات در بین مسابقات بین‌المللی در بین کشورهای اسلامی دست یابد.
وی در ادامه با بیان اینکه متخصصان قرآنی استفاده‌های خوبی از این مسابقات برده‌اند، افزود: در واقع علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی توانسته‌اند با استفاده از دستاوردهای این مسابقات در ارتقاء فعالیت‌های خود تغییراتی ایجاد کنند اما در سطح عموم مردم اینگونه نبوده است.
این قاری بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: سیاستگذاری مسابقات باید به گونه‌ای پیش برود که عموم مردم و عوام نیز دستاوردهایی از این مسابقات داشته باشند. به اعتقاد من برگزاری این مسابقات توانسته است ، علاقه‌مندان به فعالیت های قرآنی را گرد خود جمع کند در حالی که ما نیاز داریم تا عموم اقشار مختلف مردم قرآنی شده و با استفاده از فضایی که این مسابقات در کشور ایجاد می‌کند، گرایش به سمت فعالیت‌های قرآنی پیدا کنند.
نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی با بیان اینکه در حاشیه این مسابقات نیاز به جریان سازی وجود دارد، بیان کرد: این جریان سازی باعث خواهد شد تا عموم مردم به سمت این مسابقات بیایند و رقابت‌ها با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود، اگر اینگونه شود یقیناً در جذب عموم مردم و افرادی که کمترین موانست با قرآن کریم را داشته‌اند موفق عمل کرده‌ ایم.
سیاح گرجی در خصوص مقایسه مسابقات قرآن ایران با رقابت‌های همطراز دیگر، بیان کرد: با توجه به اینکه در مسابقات مالزی حضور داشته‌ و رقابت‌های ایران را نیز از نزدیک دیده‌ام، این دو رقابت که به عنوان برجسته‌ترین رقابت‌های قرآنی در دنیا هستند، در برخی بخش‌ها در سطح بسیار مطلوبی نسبت به یکدیگر برگزار می‌شوند.
وی اظهار کرد: در مسابقات قرآن مالزی سعی می‌شود تا قاریان سطح بالایی حضورد اشته‌ باشند،‌البته این به این معنا نیست که در مسابقات ایران قاریان سطح پایینی حضور می‌یابند، بلکه در مالزی با توجه به تک رشته‌ای بودن، بر روی متسابقان ارزیابی هایی بیشتری صورت می‌گییرد. ضمن اینکه این مسابقات سابقه بیشتری دارد و داوران آن نیز از کشورهای متنوعی هستند.
این قاری بین‌المللی اذعان کرد: با این وجود سطح رقابت ‌ها در ایران از مطلوب‌ترین سطح برگزار است، نوع قضاوت در مسابقات ایران دقیق‌ترین نوع قضاوت در مسابقات بین‌المللی در دنیا است و این بارزترین ویژگی این مسابقات است.
سیاح گرجی به قوی بودن آیین‌نامه مسابقات در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: اکثر مسابقات بین‌آلمللی قرآن در کشورهای دیگر از آیین‌نامه‌های قدیمی استفاده می‌کنند در صورتی که مسابقات ایران به روزترین آیین‌نامه را دارد و این یکی دیگر از مزیت‌های این مسابقات نسبت به رقابت‌های این چنینی دیگر است.
برچسب ها: قاری ، قرآن ، داوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار