ترفندستان دریچه؛

با چند کلیک سرعت رایانه خود را افزایش دهید + آموزش

اگر شما هم از سرعت پایین رایانه خود گله مندید ، این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، سرعت کامپیوتر همیشه یکی از مشکلات کسانی است که از کامپیوتر استفاده می کنند.چه کسانی که به صورت حرفه ای کار می کنند و چه کسانی که فقط کار خود را با کامپیوتر راه می اندازند.

کامپیوتر ها همیشه بعد از مدتی سرعت اول خود را از دست می دهند.در این میان افراد مبتدی مشکل را به گردن دیگران می اندازند،افراد حرفه ای نیز اغلب مشکل را از ضعیف بودن سیستم خود می دانند.اما بیش تر اوقات کامپیوتر شما خیلی بیش تر از چیزی که شما فکر می کنید قدرت و سرعت دارد.


(قسمت اول)//در حال کار


در قسمت اول این گزارش می خواهیم به ابزار های ویندوز که برای افزایش سرعت طراحی شده اند بپردازیم.

Disk defragmenter

آدرس: Start/All programs/accessories/System Tools

یکی از بهترین روش ها،مرتب کردن فایل های هارد دیسک با استفاده از این ابزار می باشد.این ابزار جای فایل های شما را عوض نمی کند،فقط آنها را مرتب می کند.

Performance options

آدرس:Computer/right click/Properties/Advanced/Performance options

این روش نیز بسیار کاربردی است.کمی از زیبایی سیستم شما می کاهد،ولی در عوض،باری از دوش کارت گرافیک برداشته و سرعت را افزایش می دهد.بعد از رفتن به این قسمت می توانید افکت هایی را که نمی خواهید بردارید.

Task manager

آدرس:Ctrl+Alt+Delet یا کلیک راست برروی نوار وظیفه و گزینه Task manager

این ابزار را به افراد مبتدی پیشنهاد نمی کنیم.به زبانه ی Processes بروید.می بینید که لیست بلند بالایی از نرم افزار هایی را که در حال اجرا هستند ببینید.اگر مشکل سرعت از cpu ضعیفتان است آن را به ترتیب cpu اشغال شده و اگر رم ضعیفی دارید به ترتیب رم اشغال شده بگذارید تا بیشترین نرم افزار هایی که سخت افزارتان را اشغال کردند ببینید و نرم افزارهای اضافی را ببندید.



(قسمت اول)//در حال کار

در این قسمت میخواهیم روش هایی را که میتوانید با آن سرعت سیستم خود را افزایش دهید به شما آموزش دهیم

۱-دسکتاپ خود را مرتب کنید!

یکی از مهم ترین نکات در استارت آپ و سرعت سیستم دسکتاپ شماست.خیلی از ما عادت داریم فایل های خود را قبل از دسته بندی روی دسکتاپ رها کنیم و یا نرم افزار هایی را که نصب میکنیم آیکون خودشان را روی دسکتاپ قرار می دهند که به ترتیب هرکدام مهم ترین تخریب هارا روی سرعت سیستم اعمال می کنند.

 برای مشکل اول شما میتوانید در یک درایو دلخواه یک فولدر خالی ایجاد کنید.سپس روی آن کلیک راست کنید و Send to و سپس Desktop .همچنین آیکون  نرم افزار هایی را که کمتر استفاده میکنید در یک فولدر روی دسکتاپ خود بگذارید.با این کار سرعت کامپیوتر شما کم نخواهد شد.

۲-نرم افزار هایی که در بالا اومدن سیستم اجرا میشوند را غیر فعال کنید

این نرم افزار ها در گوشه پایین سمت چپ صفحه شما مشخص هستند، باید در تنظیمات آنها بگردید و  گزینه ای را که باعث می شود آنها در زمان بالا آمدن سیستم اجرا شوند را غیر فعال کنید.

منبع : پلیس فتا


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار