گزارشی درباره فرار دختران

پایان شب سیه همیشه سفید نیست!

مرگ دختر 20 ساله فراری به دلیل سوءمصرف موادمخدر

به گزارش خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران چند روز قبل جسد چند دختر جوان فراری به دلیل مصرف بیش از حد موادمخدر کشف شد.

فرار دختران یکی از عمده‌ترین مشکلات و آسیب‌های فردی و اجتماعی است که هر روزه در سطح کشور رخ می‌دهد و نرخ صعودی در پیش گرفته است.

دخترانی که با میانگین سن 14 تا 25 سال به دلایل مختلف فرار را به قرار ترجیح می‌دهند. دلایلی که خود به تنهایی سقوط فرد را به پایین‌ترین درجه‌های فردی و اجتماعی تضمین می‌کند.

اختلافات خانوادگی عمده‌ترین دلیل فرار دختران

اختلافات و مشکلات خانوادگی یکی از دلایل مهم فرار در بین دختران است. خانواده که مرکز و کانون امنی برای افراد است، گاهی می‌تواند سبب‌ساز مشکلاتی در جهت انحطاط و زوال اعضای خود شود و فرزندان را به سوی نابودی سوق دهد.

از دیگر دلایلی که موجب فرار دختران می‌شود وضعیت نابسامان اقتصادی، اعتیاد، ازدواج‌های ناموفق، مشکلات روانی و... است.

این دلایل موجب می‌شوند که دختران در آرزوی داشتن زندگی بهتر خانه و خانواده خود را ترک کنند و قدم به جامعه‌ای گذارند که از هر سو گرگ‌هایی در لباس میش برای شکار آن‌ها کمین کرده‌اند.

آسیب‌های گریبانگیر دختران فراری

بیشتر دختران فراری پس از فرار از خانه و مواجهه با واقعیت برای تأمین هزینه‌های خود مجبور به انجام کارهای غیراخلاقی می‌شوند که در این میان آسیب‌های می‌تواند دامنگیر آنان شود.

آسیب‌هایی همچون اعتیاد، خودفروشی، بیماری‌های مقاربتی، مشکلات روحی و... که در واقع باعث می‌شود که قدم در راهی گذارند که پایان ناخوشایندی دارد.

خانواده؛ اساسی‌ترین راه برای درمان

در این بین خانواده‌ها مهم‌ترین نقش را در پیشگیری و درمان این معضل دارند.

خانواده‌ها با ایجاد محیطی امن، سالم و صمیمی و همچنین شناخت درست از رفتار و روحیات فرزندان، می‌تواند فضایی را ایجاد کنند که دختران در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشند و به سوی محیط بیرون از خانواده تمایل پیدا نکنند.

همچنین رسانه‌ها و آموزش و پرورش می‌تواند با آگاه‌سازی خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان از وقوع این معضل جلوگیری کند.

گزارش از پریسا ضیابخش

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار