جان بولتون از سیاست خارجی اوباما و کلینتون به شدت انتقاد کرد

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل از سیاست خارجی دولت این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛پایگاه اینترنتی نشریه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی اظهارات «جان بولتون» درباره تروریسم و انتقاد وی از دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا -- را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد باراک اوباما با در پیش گرفتن سیاست خارجی فاقد منطق، درحال ترغیب تروریسم و تجاوز به آمریکا است.

بولتون -- که از وی به عنوان نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا نام برده می‌شود -- در اجلاسی با موضوع آزادی در ایالت کارولینای جنوب، باراک اوباما و هیلاری کلینتون – وزیر خارجه پیشین آمریکا-- را با شدیدترین انتقادات مخاطب قرار داد.

وی درباره قرار گرفتن تسلیحات کشتار جمعی در دست داعش، هولوکاست هسته‌ای رژیم صهیونیستی و احتمال بروز حملات در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا، هشدار داد.

بولتون گفت: تروریست‌ها نمی‌دانند چه کسی در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا رئیس جمهور خواهد شد، اما می‌دانند تا آن زمان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواهد بود. هر دشمنی که هدفی ضد آمریکایی داشته باشد می‌داند اکنون زمان انجام دادن این کار است.

بولتون در ادامه اوباما را فردی آماتور در عرصه سیاست خارجی توصیف کرد و گفت: در عرصه سیاست خارجی نمی‌توان آموزش ضمن خدمت داشت!

وی همچنین «هیلاری کلینتون» – نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶-- را فردی رادیکال توصیف کرد و گفت: هیلاری کلینتون می‌تواند در عرصهٔ سیاست خارجی فقط حرف بزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار