سرلشکر صفوی:

آمریکائی‌ها قدرت و نظامی‌گری دارند ولی فکر را از انگلیس می‎گیرند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکایی‌ها زور، قدرت و نظامی‌گری دارند ولی فکر را از انگلیسی‌ها می‌گیرند، گفت: در مذاکرات 1+5 سخت‌ترین مواضع را صهیونیست‎ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و سعودی‌ها علیه نظام اسلامی دارند.

آمریکائی‌ها قدرت و نظامی‌گری دارند ولی فکر را از انگلیس می‎گیرندبه گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر یحیی صفوی؛ دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع پاسداران و کارکنان سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، با اشاره به وظیفه پاسداری از کشور، ملت و انقلاب  و ضرورت شناخت و پیگیری  مسائل، حوادث و اتفاقات پیرامونی جمهوری اسلامی ایران برای پاسداران، گفت: پاسداران انقلاب اسلامی بایستی حوادث منطقه‌ای و بین المللی و نیز سمت و سوی آن را درک و تهدیدات علیه امنیت ملی کشورمان را احساس کنند، چرا که لازمه پیشگیری، درک و احساس خطر تهدیدات پیش‌رو  و کسب آمادگی‌های لازم است.

وی افزود: امروز بالا بردن هوشمندی و میزان آمادگی دفاعی ملتمان و عزیزان بسیجی یک ضرورت است.

سردار صفوی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه گفت: سئوال اصلی آن است که چرا در سایر نقاط جهان خبری نیست و چرا پانزده سال است که بزرگترین جنگ‌ها – کشتارها و تنش‌ها در منطقه غرب آسیا است؟!

مشاور فرمانده معظم کل قوا در ادامه به بخشی از حوادث 15 سال گذشته منطقه غرب آسیا اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این حوادث، حمله نظامی آمریکا و متحدانش و لشکرکشی آنها به عراق در سال 2003 است که حدود 10 سال به طول کشید. آمریکائی ها که حدود سه سال پیش از عراق خارح شدند به بهانه جنگ با داعش، که خود آنها ایجاد کننده آن بودند به این کشور برگشتند.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ عزم و اراده‌ای در برخورد با داعش از سوی آمریکائی‌ها و ائتلافی که علیه آن بوجود آمده است، ندیده‌ایم و نه تنها با آنها برخوردی صورت نمی‌گیرد، بلکه از آنها حمایت نیز می شود.

صفوی با اشاره به شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه علیه مردم فلسطین در غزه گفت: هم اکنون با اتفاقاتی که در منطقه غرب آسیا می‌افتد، صهیونیست‌ها از مسلمان‌کشی در سوریه، عراق و یمن، با استفاده از منابع و پول کشورهای مسلمان و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل خوشحال هستند، زیرا اتفاقی که در این وضعیت رخ می‌دهد، کشتن مسلمانان به دست مسلمانان است.
.
دستیارعالی مقام معظم فرماندهی کل قوا از شروع نهضت‌های بیداری اسلامی در تونس، لیبی، بحرین، مصر و هم اکنون در یمن به عنوان یکی از مهمترین حوادث 15 سال گذشته نام برد و در خصوص جنگ نیابتی شکل گرفته در منطقه، گفت: جنگی که سعودی‌ها علیه یمن شروع کرده اند، جنگی نیابی از طرف آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان اروپائی آنها است.

وی افزود: هم اکنون وزات دفاع آمریکا رسما اعلام کرده است که ما 20 هزار نفر  در اردن و ترکیه آموزش می‌دهیم تا در داخل سوریه بجنگند. دیگر  اینها خودشان به میدان نمی‌آیند و نیابت به برخی کشورها و گروه‌های تروریستی می‌دهندتا آنها  وارد عمل شوند.

سرلشکر صفوی در ادامه به تشریح اهداف آمریکا، صهیونیست‌ها و اروپائی‌ها در منطقه ، طی 15 سال گذشته پرداخت و افزود: طی 15 سال گذشته ، از اهداف و برنامه‌های اروپائی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکائی‌ها، تهاجم به کشورها و ملت‎های اسلامی و معرفی اسلام و مسلمانان به عنوان یک تهدید جدید و جایگزینی آن با تهدید اتحاد جماهیر شوروی و یا کمونیسم سابق است.

وی تاکید کرد: بیش از پنج دهه است که  آمریکا کمونیسم را به عنوان تهدید بزرگ معرفی کرده است، زمانی که شوروی فرو پاشید، آنها باید یک تهدید و دشمن جدید را معرفی می‌کردند. پس از حادثه مشکوک 11 سپتامبر آنها گفتند اسلام برای ما بزرگترین خطر است و باید سراغ مسلمانان و کشورهای اسلامی برویم. موضوعی که پس از آن حادثه ،جرج بوش در نطق خود از آن به‌ عنوان آغاز جنگ های صلیبی یادکرد.
 .
صفوی ادامه داد: آنچه آمریکائی‌ها می‌خواهند، نفت عربستان است. عربستان حدود 262 میلیارد بشکه نفت دارد که روزانه 10 میلیون بشکه نفت از چاه‌هایش استخراج می کند و بیست و دو درصد ذخایر نفتی جهان در این کشور است.

وی ادامه داد: هدف قرار دادن کشورها و ملت‌های مسلمان و منابع استراتژیک و تفکراتشان از اهداف جنگ های 15 سال گذشته در این منطقه می‌باشد. تسلط بر کشورهای اسلامی و جایگزین کردن حاکمان وابسته و تسلط بر منابع نفتی کشورهای را می توان از اهداف دیگر جنگ‌های این منطقه دانست.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با اشاره به روند افزاینده فروش سلاح به کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: بایستی جنگی در میان باشد تا تولید کنندگان سلاح بتوانند سلاح خود را بفروشند. طی چند سال گذشته  بیش از صدها میلیارد دلار سلاح به کشورهای عربی فروخته شده است. بزرگترین خریدار سلاح عربستان سعودی است آنهم سلاح هایی که فقط آمریکا و  رژیم اسرائیل دارند. نفت این‌ها را می‌برند و سلاح به آنها می‌فروشند. سال گذشته میلادی قطر 12 میلیارد دلار و امارات هم بیش از 12 میلیارد دلار سلاح خریداری کرده است.

صفوی تضعیف کشورهای محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی، همچون دولت سوریه، عراق و حزب الله لبنان را از برنامه های آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها دانست و گفت: تجزیه کشورهای اسلامی در دستور کار آمریکا و صهیونیست‌ها است.

وی ادامه داد: چرا باید کشورهای اسلامی تجزیه شوند؟ برای اینکه نتوانند با هم متحد شوند و قدرت جدیدی بسازند. ایجاد دولت کردی جدید در عراق جزء اهداف آمریکا و صهیونیست‌ها است.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به برخی از اتفاقات پیرامونی جمهوری اسلامی ایران، گفت: پایگاه‌های نظامی آمریکا  پیرامون ایران در حال گسترش است و انگلیسی‌ها که سال 1971 از خلیج فارس رفتند، هم اکنون در حال باز‌گشت هستند و در بحرین یک پایگاه نظامی ایجاد کرده‌اند. انگلیسی‌ها به خوبی عراق، افعانستان و عربستان را می شناسند. آنها کشور ما را نیز می‌شناسند و با خاندان قاجار و پهلوی در ارتباط  بوده و هستند و به برخی از آنها حقوق پراخت می‌کنند. در خیلی از موضوعات انگلیسی‌ها به آمریکائی‌ها مشاوره می دهند.

وی ادامه داد: آمریکائی‌ها زور، قدرت و نظامی‌گری دارند ولی فکر را از انگلیسی می گیرند. در بسیاری از مسائل، چند دولت علیه ما هستند، مانند صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و سعودی‌ها. در مذاکرات 1+5  سخت ترین مواضع را همین کشورها علیه ایران دارند.

صفوی با اشاره به  تلاش برای حفظ برخی رژیم‌های پوسیده، مرتجع و فاسد و دیکتاتوری منطقه و وابسته به آمریکا گفت: آنچه مسلم است، قطار شاهنشاهی در منطقه به آخر رسیده است. قلدرترین شاه که شاه ایران بود سرنگون شد، بقیه پادشاهان نیز بایستی به فکر خود باشند. رژیم‌های پادشاهی دوام و بقاء ندارند. این حکومت های پوسیده که  نه یک قانون اساسی درست دارند و نه یک پارلمان و نه به زنان و جوانانشان آزادی می دهند در حال انقراض هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار