معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش:

معلمان شاخص‌های مورد نظر خود برای رتبه بندی را اعلام کنند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخص‌های رتبه بندی بر اساس نظر معلمان تدوین می‌شود و به همین منظور در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش فراخوانی تهیه شده و از فرهنگیان می‌خواهیم با مراجعه به این سایت، شاخص‌های مورد نظر خود را اعلام کنند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش سکاندار صیانت از تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی است، گفت: معلمان کشور در بد‌ترین شرایط اجازه نداده‌اند مقدرات آینده کشور با مشکلات آن‌ها گره بخورد. 

وی افزود: برخی از افراد قضاوتی کودکانه درباره وزارت آموزش و پرورش دارند و چشمان خود را بر ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی معلمان در نقاط مختلف کشور بسته‌اند و حال آنکه نمی‌توان این ایثار و فداکاری‌ها را قیمت گذاری کرد و جامعه همواره مدیون خصلت‌های پاک معلمان است. 

معاون وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده ایران در دست آموزش و پرورش است، گفت: باید مقوله آموزش و پرورش به عنوان مساله کلان ملی در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد و موضوع‌هایی همچون امنیت، اقتصاد و... ذیل این مقوله تعریف شوند تا امنیت و توسعه پایدار محقق شود. 

دیمه ور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر جامعه اظهار کرد: برای درک و مدیریت صحیح پدیده فضای مجازی و استفاده صحیح از این پدیده اجتناب ناپذیر، نیازمند تحول جدی در نهاد تعلیم و تربیت هستیم. 

وی افزود: باید رویکرد‌ها به مقوله تعلیم و تربیت و ماموریت معلمان تغییر کند و نباید از یاد برد که معلم یک وظیفه راهبری در حوزه آموزش دارد و یک تسهیل گر و زمینه ساز رشد است و این دیدگاه با اینکه معلم به بانک اطلاعات تبدیل شود منافات دارد. 
این مقام مسوول اظهار کرد: مدرسه باید از مرکز آموزش به کانون تربیت تبدیل شود و در این مسیر معلمان باید بر کاربرد فناوری در فرآیند آموزش مسلط شوند. 
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا کلمه فناوری به گوش می‌رسد برخی به یاد رایانه و ویدیوپروژکتور و... می‌افتند که این‌ها بخش کوچکی از فناوری است و در واقع فناوری آموزشی به معنای کاربرد آگاهانه و خلاقانه علم برای تسهیل و تسریع یادگیری دانش آموزان است. 

دیمه ور با اشاره به روند اجرای طرح رتبه بندی معلمان، برخی درباره نداشتن مقاله در پایگاه استنادی I. S. I اظهار نگرانی کردند و حال آنکه آنچه در اجرای این طرح اهمیت دارد فعالیت‌های معلمان و مدیران برای بهبود کیفیت در فضای آموزشی است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورشگفت: نوشتن مقاله و ثبت آن در پایگاه استنادی موسسه اطلاعات علمی (ISI) وظیفه معلمان نیست، هر چند این امر اقدامی در خور تقدیر و یک مزیت محسوب می‌شود. 

وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان باید بر اساس شاخص‌های حرفه‌ای معلمان صورت گیرد، اظهارکرد: شاخص‌های رتبه بندی بر اساس نظر معلمان تدوین می‌شود و به همین منظور در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش فراخوانی تهیه شده و از فرهنگیان می‌خواهیم با مراجعه به این سایت اینترنتی، شاخص‌های مورد نظر خود را اعلام کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
بخدا فکرمیکنید کارمعلمان دبیرستان اسان است دانش اموزی که به دبیرستان میرسدانهم بانظام توصیفی غیرازمدارس تیزهوشان که خدایی خودشان بچه های فعالی هستن بقیه تقریبا بی سوادن یک جمع ساده دوعددوحتی نوشتن جمله ای ساده رابلد نیستن من یکی ازعلوم پایه راتدریس میکنم باورکنید بایدازابتدایی شروع کنم د مدارس خاص کارم راحت تره ولی درمدارس معمولی پدرم درمیادکاش بارتبه بندی نظام توصیفی حذف میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
دبيران راهنمايي هم درگيري مربوط به دوره بلوغ دانش اموزان را دارند كار انها هم سخته
Iran (Islamic Republic of)
عیسی زبید
۲۲:۱۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
ابتداحقوق ومزایا مثل دیگرکارمندان شودسپس رتبه بندی اجراگردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام ابتدا پایه ی حقوق را مانند سایر کارکنان دولت کنند وبعد نظام رتبه بندی را اجرایی کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
خادمی
۱۹:۲۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
شاخصهای معلمان ابتدایی با معلمان راهنمایی و دبیرستان باید فرق کند چون معلمان ابتدایی واقعا درگیری شان خیلی بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
اول شماها که حقوقهای بالا میگیریدشاخصاتونو بگید ماهم یاد بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ق م
۱۴:۰۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
همین رتبه بندی موجود انجام شود
آخرین اخبار