در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل؛

پوتین بر ضرورت لغو تحریم‌های روسیه تاکید کرد

رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با صدر اعظم آلمان بر ضرورت لغو تحریم‌های روسیه و حل مسالمت آمیز بحران اوکراین تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره مباشر؛ "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه در سخنانی اعلام کرد؛ شصت هزار شرکت آلمانی در بازار روسیه فعالیت می‌کنند که همگی آنها خواستار لغو تحریم‌های روسیه هستند.

پوتین افزود: ما برای بازگرداندن روابط روسیه و آلمان به جایگاه خود تلاش می‌کنیم.

رئیس جمهور روسیه بر ضرورت اجرای توافقنامه مینسک درخصوص اوکراین و حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک بحران این کشور نیز تاکید کرد.

آنگلا مرکل نیز در این کنفرانس گفت ما باید از تاریخ درس عبرت بگیریم و به دنبال حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک بحران‌ها باشیم. از اینرو کشورهای فرانسه، اوکراین، آلمان و روسیه با تشکیل کمیته‌ای چهارجانبه در فوریه ابتکار و طرحی ارائه دادند و قرار شد تدابیری اتخاذ کنند که به حل مسالمت‌آمیز در بحران اوکراین دست یابیم.

مرکل گفت: امیدواریم این ابتکار موفقیت آمیز باشد و من می‌خواهم از صربستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا به خاطر تلاشهایشان تقدیر کنم.

مرکل جدایی جزیره کریمه از اوکراین را نقض قانون بین الملل دانست و گفت: نباید حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را فراموش کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار