مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

ورود روشهای نوین درمان فشار خون بالا به کمک داروی جدید

مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امروزه متدها و پروتکل‌های درمانی جدیدی وارد عرصه‌ی قلب شده‌اند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ بیژن شاد مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برگزاری پنجمین همایش قلب و فناوری‌های نوین که از 22 اردیبهشت در گیلان آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: بررسی و معرفی روشهای نوین دارویی در درمان بیماری‌های قلب و عروق موضوع محوری برگزاری این دوره از همایش قلب و فناوری‌های نوین است. 

وی تاکید کرد: امروز دیگر همانند گذشته نیست که اگر شخصی به هر علتی مبتلا به فشار خون بود یک دارو برایش تجویز کنند بلکه امروز متدها و پروتکل‌های درمانی جدیدی وارد عرصه‌ی قلب شده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه در واقع داروها بر حسب عامل ابتلا به فشار خون و سایر بیماری‌ها تجویز می‌شوند گفت: ابتلای همزمان به فشار خون بالا و بیماری‌های کلیوی، ابتلا به فشار خون در شخص مبتلا به سکته‌ی مغزی و... از جمله مواردی هستند که کانسپت‌های درمان در آن تغییر کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه در زمینه نارسایی‌های قلبی نیز روشهای جدید مورد توجه قرار گرفته و درمان‌های دارویی جدید برای آنها آمده است، عنوان کرد: داروهای جدید متفاوت و فراوان‌اند و اکثرا تولید داخل هستند و ماحصل برگزاری همایش‌هایی از این دست آن است که مسئولان با حضور و اطلاع از آخرین دستاوردهای علوم پزشکی تصمیم می‌گیرند تجهیزات و داروهای جدید را یا وارد کنند و یا در داخل به تولید برسانند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.