نشست مشترک انجمن‌های دوستی ایران و کشورهای خارجی برگزار شد

نشست مشترک انجمن‌های دوستی ایران و کشورهای خارجی صبح امروز(سه‌شنبه) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

آغاز نشست مشترک انجمن‌های دوستی و سفرای مقیم تهران
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ، نشست مشترک انجمن‌های دوستی ایران و کشورهای خارجی صبح امروز(سه‌شنبه) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

جمعی از سفرای مقیم تهران و رئیس اداره دیپلماسی وزارت خارجه در این جلسه حضور داشتند.

همچنین در این نشست ابراهیم ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه ایجاد روابط با جهان را دارد و در زمینه می‌توان کارهای مفیدی انجام داد چراکه یکی از مشکلات در منطقه عدم مطالعه مردم است. 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: در 60 کشور 82 رایزنی فرهنگی وجود دارد و با این وجود می‌توانیم روابط فرهنگی کشورمان را با کشورهای دیگر تعیین کنیم و با انجمن‌های دوستی از این  ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم. 

داریوش صولت معاون مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه بیان کرد:‌ حضور انجمن‌های دوستی در این نمایشگاه باعث خوشحالی است و امیدواریم این حضور پر رنگ‌تر و پر ثمرتر شود. 

وی در ادامه افزود: این نمایشگاه می‌تواند پایه‌ای برای شناخت بیشتر ملت ایران باشد و با تلاش اسباب آشنایی و فرهنگ کشورها فراهم شود. 

در ادامه این نشست صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه بزرگ یک اتفاق بزرگ است و  میلیون‌ها ایرانی برای بازدید به نمایشگاه می‌آیند. 

وی بیان کرد: هزاران ناشر ایرانی و خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند و در کنار این نمایشگاه گفت‌وگوهای گسترده‌ای صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار