حضور نظامی آمریکا در ژاپن تقویت می‌شود

آمریکا برای تقویت حضور نظامی در ژاپن و ساخت یک پایگاه نظامی ویژه در حومه توکیو، برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ همکاریهای نظامی آمریکا و ژاپن در یک سال اخیر بیش از هر زمان دیگری تقویت شد تا جاییکه واشینگتن اعلام کرد به زودی یک پایگاه نظامی ویژه در حومه توکیو - پایتخت ژاپن - احداث خواهد کرد. 
وزارت دفاع ژاپن نیز این خبر را تایید و اعلام کرد: پایگاه نظامی جدید آمریکا ویژه هواپیماهای شناسایی و عمود پرواز "اسپری" است و در مجموعه پایگاه هوایی "یوکوتا" تاسیس شود.

چندی پیش وزارت دفاع ژاپن از خرید 17 فروند هواپیمای عمود پرواز "اسپری"  از آمریکا به ارزش 3 میلیارد دلار خبر داده بود. این هواپیماها در پایگاه هوایی "ساگا" – واقع در جنوب غرب ژاپن -  مستقر می‌شوند.

وزارت دفاع آمریکا برای اجرای این طرح در نیمه نخست سال 2017 ، سه واحد تخصصی را به توکیو اعزام خواهد کرد. علاوه بر آن، هفت گروه نظامی دیگر آمریکایی نیز تا سال 2021 در این مجموعه مستقر می‌شوند.

هواپیماهای "اسپری" ترکیبی از هواپیما و بالگرد هستند و قادرند به صورت عمودی از جای خود بلند شوند. این مدل هواپیما به طور گسترده ای در افغانستان و عراق مورد استفاده قرار گرفته شده است.

کارشناسان معتقدند، آمریکا قصد دارد علاوه بر شرق و جنوب شرق آسیا، حضور خود در منطقه اقیانوس آرام را نیز پر‌رنگ کند. به این ترتیب فرصت مناسبی برای مقابله با چین به دست می‌آورد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار