دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری و طب سنتی:

با ثبت هر گیاه دارویی تعداد زیادی فرصت شغلی فراهم می‌شود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری و طب سنتی گفت: با ثبت هر داروی گیاهی علاوه بر فراهم شدن فرصت‌های شغلی زیاد سطح کیفی صادرات و اقتصاد نیز ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد حسن عصاره در چهارمین کنگره ملی گیاهان دارویی که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، اظهار کرد: با ثبت هر داروی گیاهی تعداد زیادی اشتغال صنعتی فراهم می‌شود همچنین ثبت یک داروی گیاهی می‌تواند ارتقای اقتصادی و افزایش سطح کیفی صادرات و حتی زندگی افراد جامعه را در پی داشته باشد.
 
وی افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر میزان صادرات کالاهای دانش‌بنیان رونق بسیاری پیدا کرده است که این رونق را مدیون زحمات افراد زیادی است. 

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری طب سنتی با اشاره به سیر تکاملی این کنگره از لحاظ محتوایی و حضور در صنعت تصریح کرد: این کنگره در تلاش است که پیوندهایی میان دانش و سایر بخشهای مربوطه نظیر صنعت، اشتغال زایی و ارتقای تجارت و صادرات بر قرار کند. 

عصاره ضمن اشاره به ارتقا فرهنگی و تغییر نگرش مردم نسبت به حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی بیان کرد: مواد شیمیایی که پیرامون زندگی ما را فرا گرفته دغدغه‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند. بنابراین با گسترش این حوزه مردم امیدوار شده‌‌اند که بتوانند مواد غذایی سالم را به زندگی خود بازگردانند. 

وی ادامه داد: تشکیل سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی از مهمترین دستاوردهای اخیر که با تکیه به این صنعت امیدواریم مطالباتمان را در جهت اجرایی شدن سوق دهیم و گامهای مثمر ثمری را برداریم. 

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری طب سنتی با اشاره به نقش بسزای برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط فعلی و وضعیت بحران  آب باید سیاست گذاران توجه ویژه‌ای به صنعت گیاهان دارویی طب سنتی داشته باشند. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۲:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
مرسی