سکوی فرآورشی لایه نفتی پارس جنوبی در موقعیت خود نصب شد

روسازه (سکو) فرآورشی لایه نفتی پارس جنوبي با ظرفیت فرآورش ٣٥ هزار بشکه‌ نفت، با موفقیت در موقعیت خود نصب شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه پتروایران، عملیات آماده‌سازی، بارگیری و حمل این روسازه (سکو) فرآورشی لایه نفتی پارس جنوبی، در تاریخ ٢٥ فروردین ماه آغاز شده بود که  انجام عملیات استقرار و استحکام آن روی شناور حمل تا تاریخ اول اردیبهشت ماه به طول انجامید.
 
پس از فراهم شدن شرایط جوی مناسب، شناور حمل کننده منطقه بندر عباس را به مقصد منطقه پارس جنوبی ترک کرد و سرانجام  روز گذشته با موفقیت در موقعیت خود نصب شد.
 
این روسازه به وزن ٨٩٠ تن و با ابعاد ٣٢ در ٣٥ متر و ارتفاع ٢٠ متر ساخته شده است و ظرفیت تجمیع و فرآورش روزانه ٣٥ هزار بشکه نفت را از هفت حلقه چاه تولیدی حفر شده در میدان نفتی پارس جنوبی دارد.
 
با نصب این سکو، عملیات راه‌اندازی تجهیزات آن بزودی آغاز خواهد شد، همچنین پیش بینی می‌شود با تکمیل عملیات ساخت دیگر تجهیزات فرآورشی مورد نیاز برای تکمیل این طرح، بهره‌برداری از لایه نفتی پارس جنوبی در نیمه دوم سال ٩٥ آغاز شود. لازم به یادآوری است که همه عملیات طراحی، ساخت و نصب این سکو توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.
 
روسازه فرآورشی لایه نفتی پارس جنوبی روی زیرسازه ای به وزن هزار و ٣٠٠ تن نصب شده است. این زیرسازه با احتساب ستونهای آن در مجموع دو هزار و ٨٠٠ تن وزن دارد و ابعاد کلی آن ٢٦ در ٢٨ متر و ارتفاع ٧٩ متر است؛ عمق آب در محل استقرار این سکو حدود ٦٨ متر است، ارتفاع عرشه این روسازه پس از نصب از سطح دریا ٢٤ متر است، زیرسازه این سکو در سال ٨٨ نصب شده بود.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه پتروایران، کارفرمای این پروژه، طرح مستقل لایه نفتی در شرکت ملی نفت ایران، پیمانکار اصلی شرکت توسعه پتروایران و پیمانکار فرعی ساخت و نصب این سکو شرکت فراساحل صف است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار