دکتر سعید حاجیان مطرح کرد:

تاسف بار بودن آمار پایین حافظان قرآنی در کشور

استاد دانشگاه علوم و قرآن و حدیث گفت: با توجه به جمعیت کشور آمار حافظان قرآنی در کشور پایین بوده و این برای یک جامعه اسلامی تاسف بار است.

سعید حاجیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران با اشاره به آثار و برکات حفظ  قرآن اظهار داشت: حفظ قرآن برای فرد برکات روحانی و مادی زیادی بر پی دارد به طوری که فرد حافظ از آرامش روانی و  همچنین جسمی بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: ثواب قرآن به قدری بالا بوده، که در روایات آمده که کسی که آیه‌ای از قرآن را حفظ کند، قیامت از جایگاه بالایی برخوردار است.

این استاد قرآن با اشاره به اثرات فردی و اجتماعی حفظ و قرائت قرآن افزود: کسی که قرآن را حفظ کند با آن انس گرفته و تمام زندگی فردی و اجتماعی ان تحت تاثیر این کتاب آسمانی شده و سبب می‌شود که راه زندگی‌اش به انحراف کشیده نشود و انگیزه‌های دینی شخص حافظ بالا رفته و بلاهای ناگهانی از این اشخاص دفع می‌گردد.

حاجیان ابراز داشت: دوره‌های حفظ قرآن به صورت دوره‌های مختلف 1،2و3 ساله ، موضوعی، آیات منتخب و همچنین حفظ سوره‌های کوچک مخصوص کودکان بوده که این دوره‌ها سبب شده کودکان از بچگی با قرآن کریم انس پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: به حافظان قرآن مدارک دانشگاهی و علوم و حدیث اعطا شده و همچنین کسری مدارک از سازمان‌های تبلیغات اسلامی و دارالقرآن در وزارت علوم و تحقیقات اعتبار دارد اهدا گردید و این مدارک در سطوح ( دکتری )، سطح 2 فوق لیسانس و سطح 3 معادل لیسانس است.

حاجیان تصریح کرد: از تسهیلاتی که برای حافظ قرآن در نظر گفته شده می‌توان به رایگان بودن تحصیلات تکمیلی، به عضویت در‌آمدن در بنیاد ملی نخبگان برای حافظان 1و2 و همچنین معافیت از سربازی نام برد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر جمعیت حافظان در کشور ابراز داشت: رهبر معظم با شناخت و دید وسیعی که به فضای فرهنگی جامعه و جمعیت کشور دارند، انتظار داشته که حداقل ما 10میلیون حافظ در کشور بوده تا خانواده‌های بیشتری با قرآن کریم انس پیدا کنند.

حاجیان در پایان خاطرنشان ساخت: آخرین پیامبرالهی، رسول اکرم بوده که معجزه‌اش کتاب قرآن است و ما باید با این کتاب نورانی انس بیشتری  پیدا کرده و قدر این آیات نورانی دانسته و در زندگی‌مان جاری سازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار