کارگروه رسانه بنیاد معماری انقلاب اسلامی تشکیل شد

هدف از تشکیل کارگروه رسانه بنیاد معماری انقلاب اسلامی آگاه سازی مردم از اوضاع معماران امروز است.

امیر محمدخانی مدیر مرکز معماری حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه اطلاعات مردم در مورد حوزه‌ی معماری کم است و از آنجایی که معماری به صورت مستقیم با سبک زندگی بشر در ارتباط است بالا بردن اطلاعات در این زمینه به رشد فرهنگ و بهبود سبک زندگی کمک می‌کند.

مدیر مرکز معماری حوزه هنری با اشاره به هدف بنیاد معماری انقلاب اسلامی، افزود: مردمی کردن معماری بحثی است که باید با برنامه‌ریزی بلند مدت به آن پرداخت زیرا معماری طراحی زندگی انسان‌ها است نه فقط خانه‌هایشان و همانگونه که ما شهرها را می‌سازیم شهرها هم ما را می‌سازند.

رئیس بنیاد معماری انقلاب اسلامی با اشاره به شاخصه‌های شخصیت بیان کرد: ژنتیک، تربیت و محیط  از عناصر شکل دهنده هویت انسانی هستند پس می‌توان با طراحی محیط مناسب به رشد شخصیت افراد کمک کرد و در این مقوله معیار خوب بودن فضا،‌ شخص استفاده کننده از آن است. بنابر این می‌توان با افزایش توجه و درک مردم از معماری به بالارفتن کیفیت بناها کمک کرد.

محمد خانی ادامه داد: در گذشته معماری بهتر بود چون مردم شاخصه‌های خوب بودن خانه‌ها را می‌دانستند ولی امروزه در حالیکه تعداد معماران هر روز افزایش می‌یابند، با کاهش کیفیت ساختمان‌ها روبرو هستیم، مشکلی که باید برای آن راهی اندیشید.

وی با اشاره به لزوم حذف معمار از صحنه‌ی معماری کشور گفت: باید برای افزایش کیفیت بازار عرضه مسکن به رشد آگاهی بازار تقاضا توجه کنیم، اگر مردم معیارهای خوب بودن ساختمان‌ها را بدانند برای هر معمار بی‌محتوایی، مبالغ هنگفت نمی‌پردازند.

مدیر مرکز معماری حوزه هنری بیان کرد: آگاهی مردم در گذشته نقطه‌ی قوت معماری کهن ایران بوده است، اما امروزه کمتر شاهد برنامه‌های مدون برای افزایش رشد آگاهی مردم هستیم و از آنجایی که نداشتن برنامه برای موفقیت در واقع برنامه‌ریزی برای شکست است باید به طراحی برنامه‌های کاربردی توجه ویژه کرد.

وی در پایان به تشکیل کارگروه رسانه بنیاد معماری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد این کارگروه، آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از اوضاع معماری امروز است، بیشتر از فرم و ماهیت به دنبال روح معماری هستیم پس باید با توجه به این مقوله که مردم هر نقطه از جهان باید بر اساس تفکر و فرهنگ خود زندگی کنند آگاهی مردم را در حوزه معماری افزایش داد و رسانه‌ها در این خصوص نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار