تصویب پیش نویس قانون جلوگیری از شنود مکالمات تلفنی در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس قانون جلوگیری از شنود مکالمات تلفنی را تصویب کرد.

تصویب پیش نویس قانون جلوگیری از شنود مکالمات تلفنی در مجلس نمایندگان آمریکابه گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته با اکثریت آرا پیش نویس قانون جلوگیری از شنود مکالمات تلفنی بوسیله آژانس امنیت ملی این کشور را به تصویب رساند.

مجلس نمایندگان آمریکا در میان پافشاری نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه برای محدود کردن برنامه آژانس امنیت ملی، به خصوص در مورد شنود مکالمات تلفنی در داخل و خارج از آمریکا، با 388 رأی موافق در مقابل 88 رأی مخالف به پیش نویس این قانون رأی مثبت داد.

احتمال می رود این قانون با مخالفت سنا که خواهان تمدید برنامه های آژانس امنیت ملی آمریکا تا سال 2020 است مواجه شود. سناتور تد کروز در توئیتی اعلام کرد: مجلس نمایندگان با اکثریت آراء به پیش نویس این قانون رأی داد؛ حالا نوبت سنا است تا میان حریم خصوصی و امنیت توازن برقرار کند.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که ادوارد اسنودن، کارمند سابق دستگاه اطلاعاتی آمریکا دوسال پیش هزاران برگ از اسناد طبقه بندی شده اقدامات آژانس امنیت ملی را منتشر کرد. پیش نویس این قانون تصریح دارد آژانس امنیت ملی آمریکا تنها در صورت در اختیار داشتن حکم دادگاه می تواند از شهروندان آمریکایی شنود کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار