دفاع "شینزو آبه" از اصلاح نقش نظامی ژاپن

نخست وزیر ژاپن از اصلاح نقش نظامی این کشور دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی ای پی تی ان از توکیو، پایتخت ژاپن گزارش داد: شینزو آبه، که امروز پنجشنبه در کنفرانسی خبری در توکیو صحبت می کرد، از یک سری لوایح پیشنهادی که مورد تأیید کابینه وی بوده و به پارلمان ژاپن در رابطه با اصلاح نقش نظامی ژاپن تقدیم شده است، دفاع کرد. انتظار می رود که پارلمان ژاپن که اکثریت کرسی های آن در اختیار نمایندگان حزب حاکم و حزب ائتلافی آن است، این لوایح را تصویب کند. 

اگر این لوایح به تصویب برسد، ژاپن را به سوی نظامی گری سوق خواهد داد و هفتاد سال تلاش های ژاپن برای جلب اعتماد بین المللی به این کشور به عنوان کشوری صلح طلب را لکه دار خواهد کرد. 

این لوایح به ارتش ژاپن اجازه خواهد داد از مسئله دفاع از خود و از کشور ژاپن فراتر رود و نقشی فعالانه تر در صحنه بین المللی داشته باشد. 

شینزو آبه در این کنفرانس خبری گفت: این لایحه ها به حفاظت از صلح و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد. وی افزود: این مسئله همچنین باعث حفاظت از جان های ژاپنی ها و زندگی صلح آمیز آنان خواهد شد. 

این در حالی است که مخالفان این طرح آن را «لایحه جنگ» می خوانند که با صلح طلبانه بودن ماهیت قانون اساسی ژاپن که بعد از جنگ دوم جهانی نوشته شده است، در تضاد آشکار خواهد بود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، نظامی ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار