شورای شهر در هفته ای که گذشت؛

میزبانی شورای شهر از وزیر بهداشت تا واگذاری اداره بیمارستان ها به شهرداری

شورای شهر در هفته گذشته میزبان وزیر بهداشت برای بررسی وضعیت سلامت شهر تهران و تعامل بیشتر برای ارتقای کیفیت شهر بود

میزبانی شورای شهر از وزیر بهداشت تا واگذاری اداره بیمارستان ها به شهرداریبه گزارشخبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مردم. شهر تهران در روز سه شنبه گذشته و در جلسه علنی میزبان وزیربهداشت بودند تا دغدغه های مردم در حوزه سلامت را با وزیر مطرح کنند و بخشی از مشکلات شهر تهران برطرف شود و در ادامه جلسه طبق روال گذشته به بررسی لوایح و طرح ها پرداختند  که مهم ترین عناوین به شرح زیر است: 

واگذاری اداره بیمارستان ها، اورژانس وسلامت پایتخت به شهرداری  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارایه گزارش پیرامون طرح تحول سلامت و اجرای سیاست های کلی سلامت  ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری آمادگی وزارتخانه متبوعش برای واگذاری مسئولیت های اجرایی حوزه سلامت شهر تهران اعلام کرد.  

شورا و شهرداری برای سلامت شهر آماده هستند  

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در میزبانی وزیر بهداشت گفت: شورا و شهرداری برای سلامت شهر آماده هستند  

تهران نیازمند به فضای مدیریت یکپارچه شهری است 

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران گفت :نظام یکپارچه خدمات اجتماعی در بحث ایمنی و با توجه به حوادثی که در تهران رخ می دهد لازم و ضروری است.  

ارایه توضیحات در خصوص ابهامات حوزه سلامت شهروندان  

سالاری با توجه به حضور وزیر بهداشت در شورا ضمن ابراز نگرانی در رابطه با شیوع گسترش سرطان که تبدیل به سونامي شده است خواستار توضیح وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم در مورد کیفیت مواد غذایی و مواردی چون استفاده از پالم و خمیر مرغ و گوشت های آلوده و غیره و اقدامات انجام شده در این زمینه شد.  

وزارت بهداشت یک عذرخواهی به مردم بدهکار است  

علی صابری، عضو شورای شهر با توجه به حضور وزیر بهداشت در جلسه شورا اظهار کرد:مسئولان وزارت بهداشت به دلیل اقداماتشان در سال های 83 تا 85 یک عذرخواهی به مردم بدهکار هستند و امیدوارم وزیر بهداشت در این خصوص از مردم عذرخواهی کند. 

بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصویب شد  

علیرضا دبیر در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر گفت:بودجه سازمان فرهنگی و هنری به دلیل سه موضوع نیروهای انسانی و تعرفه های سازمان و تعیین تکلیف نشدن شرکت های این سازمان در زمان تصویب بودجه شرکت ها و سازمان های تابعه شهرداری تصویب نشده که در جلسه امروز تصویب شد. 

برگزاری همایش های غیرضروری اسراف است  

علیرضا دبیر در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر گفت :یکی از اقداماتی که به آن نقد دارم همایش ها و جشن هایی است که معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بدون ضرورت برگزار می شود و این اسراف در بیت المال است  

کمک به بازسازی و مرمت سیما و منظر دانشگاه خوارزمی از سوی شهرداری  

شهرداری تهران و شهرداری منطقه در حد مقدورات خود همکاری و هماهنگی در زمینه بازسازی و مرمت سیما و منظر این دانشگاه را داشته باشد همچنین پیشنهاد تغییر نام دانشگاه به نام دانشگاه معلم به شورای انقلاب فرهنگی ارایه شود که در نهایت مورد تصویب قرار گرفت.  

گفتنی است؛ در پایان یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر بیانیه ای در خصوص دفاع از مردم یمن از سوی اعضا امضا شد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار