گلستان؛

2هزار سند املاک عمومی به مستضعفان استان گلستان واگذار شد

2 هزار سند املاک عمومی وابسته به بنیاد علوی با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به مستضعفان استان گلستان در منطقه گمیشان واگذار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، محمد سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان و هیات همراه پس از دیدار با حضرت آیت ا...  سید کاظم نور مفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در آیین اهدای 2 هزار سند املاک عمومی به محرومان گلستان در منطقه گمیشان شرکت کردند.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان حین دیدار رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی  و هیات همراه اظهارداشت: شایسته است بنیاد عنایت ویژه‌ای به این استان نماید که علیرغم ظاهری سبز، درونش مشکلات زیادی دارد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه زمانی پنبه در گلستان پررونق بود، اما هم اینک این کشت در استان بسیار کاهش یافته است، افزود: در آن زمان کارخانه‌های پنبه پاک کنی فعالیت داشتند و این بخش کشاورزی، به عنوان یک اقتصاد مهم تلقی می‌شد، اما امروز دیگر آن شرایط وجود ندارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت جهادی و انقلابی ریاست بنیاد  و تاکید بر ضرورت تلاش در راستای بهبود وضعیت کشاورزی، صنعت و گردشگری استان اضافه کرد: امروز آمار بیکاری بالا بوده و بیکاران استان بی‌شمار هستند و پیشنهاد می‌کنم که بنیاد در کارهای بزرگ سرمایه گذاری کند تا این مهم زمینه ساز توسعه گلستان شود .

مرحله دوم واگذاری اسناد مهر ماه آینده

پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان محمد سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان و هیات همراه در مراسم اهدای 2 هزار سند مالکیت به مردم محروم و شریف منطقه گمیشان حضور یافته و پس از سخنان امانگدی ضمیر فرماندار گمیشان و دکتر صادقلو استاندار استان گلستان و همچنین گزارش مهندس حسن کاری مدیر عامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان ریاست بنیاد به ایراد سخنرانی پرداخت.

مهندس سعیدی کیا با نقل خاطره کاری از عزت نفس و بزرگ منشی ترکمنان منطقه داشلی برون در اوایل  پیروزی انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: امروز 2 هزار سند به محرومان واگذار شده و تا مهر ماه امسال نیز 2 هزار سند دیگر به واجدان شرایط در استان گلستان واگذار خواهد شد.

وی تاکید کرد: اهدای این اسناد در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم محروم و مرزنشین شهرستان و با توجه به عنایات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب انجام شده است.

مهندس سعیدی‌کیا خاطر نشان ساخت: این اراضی در روستاها تا 500 متر مربع  و در شهرها تا 300 متر مربع  به صورت رایگان به مردم محروم واگذار می‌شود و املاک با مساحت بالاتر نیز با رقم بسیار ناچیزی بر اساس آیین نامه‌ها و قوانین مصوب بنیاد مستضعفان به مردم واگذار می‌شود.

رییس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: براساس دستور مقام معظم رهبری درباره رسیدگی به قشر محروم و مستضعف جامعه، آن دسته از املاکی که به نام املاک بنیاد علوی در استان گلستان مشخص شده به  اقشار  واجد شرایط  واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.