آغاز لیگ جهانی سال ۲۰۱۵؛

800 بازیکن در 32 مسابقه به رقابت خواهند پرداخت

بیست و ششمین دوره مسابقات والیبال لیگ جهانی از شنبه شب با دیدار دو تیم پرتغال و هلند از سطح دوم این رقابت ها آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ با حضور ۳۲ تیم در سه سطح پیگیری خواهد شد که دو تیم پرتغال و هلند نخستین مسابقه این رقابت ها را برگزار کردند.

در این مسابقه هلند موفق به شکست سه بر یک میزبان خود شد. هلندی ها در ست نخست ۲۵ بر ۲۳ مغلوب شدند اما در سه ست بعدی با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۰ برابر تیم ملی پرتغال به پیروزی رسیدند.

در دیگر مسابقه هفته نخست سطح دوم این رقابت ها دو تیم کانادا و کوبا به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه نیز سه بر صفر به سود کانادا به پایان رسید.

والیبالیست های کوبا در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۶ بر ۲۴ مغلوب میزبان خود کانادا شدند.

لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۵ با حضور ۳۲ تیم در سه سطح پیگیری خواهد شد که در سطح یک این رقابت ها هشت تیم در دو گروه مقدماتی به مصاف یکدیگر می روند.
در گروه یک، هشت تیم برتر این رقابت ها تیم های برزیل، ایتالیا، صربستان و استرالیا به مصاف یکدیگر می روند تا سه تیم از این گروه به مرحله نهایی رقابت ها که به میزبانی برزیل برگزار می شود، صعود کنند.

در گروه دوم این رقابت ها نیز آمریکا قهرمان لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۴ برای دفاع از عنوان قهرمانی خود برابر رقیبان سرسختی مانند روسیه قهرمان سال ۲۰۱۳ لیگ جهانی و لهستان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ و جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که سومین حضور خود در این رقابت ها را تجربه می کند. از این گروه تنها دو تیم به مرحله نهایی صعود می کنند.

دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی والیبال از جمعه هشتم خردادماه آغاز می شود و به مدت شش هفته یعنی تا یکشنبه ۱۴ تیرماه ادامه دارد. دور نهایی این رقابت ها نیز ۱۵ تا ۱۹ جولای (۲۴ تا ۲۸ تیرماه) به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل پیگیری خواهد شد که علاوه بر پنج تیم سطح یک، قهرمان رقابت های سطح دو در آن شرکت خواهند کرد.

در سطح دو لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۵ نیز ۱۲ کشور رقابت های دور مقدماتی خود را از شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در سه گروه برای کسب یک سهمیه مرحله نهایی آغاز کردند.

این رقابت ها نیز به مدت هشت هفته پیگیری می شود و در نهایت از هر گروه یک تیم به مرحله نهایی سطح دو که به میزبانی بلژیک برگزار می شود، صعود خواهند کرد تا ۱۰ و ۱۱ جولای (۱۹ و ۲۰ تیرماه) چهار تیم مرحله نهایی برای صعود به مرحله نهایی سطح یک به مصاف هم بروند.

دور مقدماتی سطح سوم لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ با حضور ۱۲ تیم در سه گروه به صورت متمرکز برگزار می شود که دور رفت در سه کشور مونته نگرو، مکزیک و قزاقستان و دور برگشت در کشورهای ترکیه، یونان و مصر برگزار می شود. مرحله نهایی این رقابت ها نیز با قهرمان سه گروه و اسلواکی به عنوان میزبان برگزار خواهد شد تا تیم قهرمان به سطح دو لیگ جهانی سال ۲۰۱۶ صعود کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: لیگ ، جهانی ، والیبال ، هلند ، پرتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار