اگزمای مرغی در پی اگزمای سرشتی پدید می‌آید

متخصص پوست گفت: اگزمای پوست مرغی فاقد علائم التهابی و خارشی است اما به دلیل علائم ظاهری دانه‌دانه بر روی پوست افراد حائز اهمیت و همچنین فاقد عوارض التهابی خارشی و قرمزی است.

سید مسعود داوودی متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در رابطه با بروز اگزمای پوست مرغی اظهار کرد: بیماری اگزمای سرشتی از دوران کودکی شروع می‌شود که از ویژگی‌های این بیماری می‌توان به بیماری دیگری به نام اگزمای پوست مرغی که در پی اگزمای آتروپیک پدید می‌آید؛ اشاره کرد. 

این متخصص پوست با بیان اینکه اگزمای پوست‌مرغی در قسمت‌های بیرونی باز و قسمت‌های خارجی ران دیده می‌شود، گفت: در قسمت‌هایی از پوست که مو از آن خارجی شده پوست کمی ضخیم تر بوده و حالت مخروط‌های ضخیمی را در اطراف ساقه مو ایجاد می‌کند که به این منظره به دلیل شباهت ظاهری‌اش به پوست‌مرغ اصطلاحا اگزمای پوست مرغی گفته می‌شود. 

وی تصریح کرد: کسانی که اگزمای آتروپیک دارند بیشتر دچار این مشکل می‌شوند در واقع اگزمای پوست مرغی برخلاف سایر اگزماها خارش یا ضایعه التهابی ندارد اما چون همراه با اگزمای آتروپیک مشاهده می‌شود اگزمای پوست مرغی نامیده می‌شود. 

داوودی در رابطه با روش‌های درمانی اگزمای پوست مرغی گفت: برای بهبود مشکل ظاهری این اگزما کرم‌هایی که حاوی اوره و اسید سالیسیلک است تجویز می‌شود که بیماران مبتلا باید به طور کلی از آن استفاده کنند چرا که اثر آن موقتی بوده و درمان قطعی برای آن هنوز وجود ندارد.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار