رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس خبر داد:

تسهیلات جدید به نخبگان قرآنی بین‌المللی ارائه می شود

رئیس فراکسیون حمایت از نخبگان مجلس از ارائه تسهیلات تحصیل و معافیت سربازی به نخبگان قرآنی در عرصه مسابقات بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازنگری آیین نامه نخبگان قرآنی، گفت: هم چنان که برای نخبگان علمی و المپیادی، تسهیلاتی برای ادامه تحصیل آنها، در نظر گرفته می شود، مقرر شده طبق آیین نامه ای که اخیراً از سوی بنیاد ملی نخبگان تنظیم شده، تسهیلاتی برای برگزیدگان مسابقات بین المللی قرآن کریم در نظر گرفته شود.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طبق این آیین نامه، افرادی که موفق به کسب رتبه های نخست تا سوم در چهار مسابقه بین المللی قرآنی شده باشند می توانند از تسهیلاتی همچون پذیرش بدون کنکور در رشته های مربوطه، معافیت نظام وظیفه، فرصت مطالعاتی و شرکت در دوره های کوتاه مدت بهره ببرند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه، بنا به گفته قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، این آیین‌نامه در سال آتی ابلاغ خواهد شد، عنوان کرد: آیین نامه نخبگان حوزوی نیز، که از دو سال پیش در دست اقدام است، به زودی ابلاغ خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار