قزوین؛

آغاز جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان غیر ایرانی

این جشنواره شامل رشته‌های ورزشی تیمی و انفرادی و مسابقات فرهنگی برای دانشجویان دختر و پسر است.

آغاز جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان غیر ایرانیبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ معاون بین‌الملل دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین گفت: بخش ورزشی این جشنواره در رشته‌های فوتسال، بسکتبال، والیبال، طناب کشی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، شطرنج، دارت، دو و میدانی و کریکت برگزار می‌شود.

بیات عنوان کرد: در بخش فرهنگی هم دانشجویان در رشته‌های شعر، انشا نویسی، خاطره نویسی، داستان کوتاه، عکاسی، گرافیک، نقاشی و آوازهای محلی مخصوص هر کشور با هم رقابت می‌کنند.

در این مسابقات ، 400 نفر از دانشجویان در رشته‌های ورزشی و 100 نفر نیز در رشته‌های فرهنگی شرکت کرده‌اند.

جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان غیر ایرانی از امروز تا 4 خرداد ماه ادامه دارد، و کشورهای لبنان، سوریه، عراق ، افغانستان و چین بیشترین تعداد شرکت کنندگان این جشنواره را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بین‌الملل دانشگاه امام خمینی (ره) هدف از برگزاری این جشنواره را کمک به جذب بیشتر دانشجو دانست. 

بیات با بیان اینکه دانشجویانی از 29 کشور آفریقایی، اروپایی ، آسیایی و امریکای جنوبی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و مرکز زبان فارسی این دانشگاه حضور دارند، افزود: در حال حاضر حدود هزار و 300 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 550 نفر از آنها در مرکز زبان این دانشگاه و 650 نفر هم در دانشکده‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

کلیه دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ایران، ملزم به گذراندن دوره شش ماهه زبان فارسی هستند و یکی از این مراکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین قرار دارد.

سفرای برخی از کشورهای خارجی که دانشجویانشان در اولین جشنواره ورزشی، فرهنگی شرکت می‌کنند، نیز در افتتاحیه این مراسم حضور دارند.

انتهای پیام./م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.