بجنورد؛

نمایشگاه اشیای کاوشهای باستان شناسی محوطه چلو برپا می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از افتتاح نمايشگاه گزيده ي اشياي حاصل از كاوشهاي فصل دوم و سوم محوطه چلو، سنخواست، شهرستان جاجرم و نمايشگاه سكه و اسكناس نيكدل، مجموعه دار بخش خصوصي در مجموعه مفخم بجنورد خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی میراث محمد سویدانلویی گفت : در این نمایشگاه 30 شی سفالی، سنگی و مفرقی مربوط به دوره عصر مفرق در 6 ویترین به نمایش گذاشته می شود که تا پايان هفته ميراث فرهنگي داير است.

وی افزود: نمايشگاه اسناد تاريخي و اشياي مردم شناسي توسط جمعيت دوستداران فرهنگ و تمدن خراسان شمالي با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي در محل خانه فرهنگ شهرداري بجنورد برگزار مي شود

سویدانلویی همچنین گفت: برگزاري موسيقي مقامي، نشست هايي با موضوع تاريخ و فرهنگ و قوم شناسي، كارگاه هاي آموزش صنايع دستي در حاشيه نمايشگاه تا زمان اختتاميه در پايان هفته ميراث فرهنگي پيش بيني شده است.

برنامه هاي ديگر از جمله گشايش بانك سفال، رونمايي از پرده هاي نقاشي دوره قاجار همراه با آيين نقالي و چند برنامه ديگر در خلال هفته ميراث فرهنگي پيش بيني شده است.

موزه های استان شامل موزه اسناد و نسخ خطی آینه خانه مفخم، موزه باستان شناسی و مردم شناسی عمارت مفخم، موزه قلعه جلال الدین شهرستان گرمه، موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم و موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج است.

از 28 اردیبشهت ماه تا سوم خرداد به نام هفته میراث فرهنگی نامیده شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.