کرمانشاه؛

اعلام تعرفه پزشکان در کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، تعرفه و مدت زمان ویزیت پزشکان استان را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ امید قادری اظهار کرد: بر اساس این ابلاغ تعرفه پزشکان 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: با ابلاغ این تعرفه‌ها، جلسه‌ای در شورای تعرفه‌گذاری استان که متشکل از پنج عضو معاون برنامه‌ریزی استانداری، رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل بیمه سلامت، رییس نظام پزشکی و مدیر بیمه ایران است در خصوص نهایی شدن این تعرفه‌ها در استان برگزار شد.

قادری تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا تعرفه پزشکان در بخش‌های دولتی برابر با ابلاغیه هیات وزیران افزایش یابد و با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان در این جلسه مقرر شد تا تعرفه‌های ابلاغی در بخش خصوصی اندکی تعدیل شود، لذا تعرفه پزشکان استان در بخش خصوصی 15 تا 20 درصد نسبت به تعرفه‌های ابلاغی کاهش یافت.

وی افزود: همچنین تعرفه‌های ابلاغی در بخش هتلینگ و اقامت بیماران در اتاق‌های بیمارستان‌‌های استان نیز 15 درصد کاهش پیدا کرد.

قادری اظهار کرد: بر اساس تعرفه‌های نهایی شدهتعرفه ویزیت بیمار در استان در بخش خصوصی توسط پزشک عمومی 19 هزار تومان، پزشک متخصص 30 هزار تومان و توسط پزشک فوق تخصص 38 هزار تومان است.

وی افزود: در صورت بیمه بودن، بیماردر بخش خصوصیبرای مراجعه به پزشک عمومی 12 هزار و 500 تومان، پزشک متخصص 22 هزار تومان و برای مراجعه به پزشک فوق تخصص 28 هزار تومان پرداخت می‌کند.

قادری تعرفه‌های ابلاغی پزشکان در بخش دولتی استان را نیز برای پزشک عمومی 9 هزار و 200 تومان، برای متخصص یازده هزار و 500 تومان و برای پزشک فوق تخصص 13 هزار و 800 تومان اعلام کرد.

وی افزود: بیمه 70 درصد هزینه ویزیت را تقبل کرده و پرداختی بیمار برای مراجعه به پزشک عمومی در بخش دولتی 2700 تومان، برای پزشک متخصص 3500 تومان و برای مراجعه به پزشک فوق تخصص 4200 تومان خواهد بود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در جلسه شورای تعرفه گذاری استان همچنین تاکید شد تا بسته نظارتی توسط اداره کل بیمه سلامت استان، دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان تدوین شود و نظارت‌ها بر رعایت تعرفه و زمان ویزیت بیماران افزایش یابد.

وی افزود: بر این اساس زمان ویزیت بیمار در بخش خصوصی در مراجعه به پزشک عمومی 15 دقیقه، پزشک متخصص 20 دقیقه، پزشک فوق تخصص 25 دقیقه و روانپزشک 30 دقیقه خواهد بود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.