جانشين فرماندهي انتظامي استان همدان:

قاچاق صوت در فضای مجازی همدان

جانشين فرماندهي انتظامي استان همدان از شناسايي و دستگيري باندی كه با سوء استفاده از پهنای باند كشور اقدام به قاچاق صوت مي كردند،خبر داد.

قاچاق صوت در فضای مجازی همدانبه گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،سرهنگ علی اصغر خرم روی با اعلام این خبر گفت:در بررسی های تیم فنی پلیس فتا همدان، محرز شد افرادی ضمن ایجاد اخلال جدی در بستر مخابراتی غرب کشور،در فضای مجازی اقدام به قاچاق صوت می نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد اعضای این باند با برنامه ریزی دقیق و نصب تجهیزات غیرمجاز در نقاط مختلف استان در زمینه قاچاق صوت فعالیت و در فضای مجازی اقدام به بازاریابی و فروش کارت های تماسی می کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای فنی و پلیسی، اعضای ۵ نفره این باند در همدان و تهران شناسایی و طی هماهنگی با مراجع قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ خرم روی بیان کرد:در بازجویی فنی متهمین در ابتدا هر گونه ارتباط خود را با موضوع انکار می کردند در مواجهه با مستندات انکارناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و مشخص گردید اعضای این باند با جعل اسناد و مدارک تعدادی از هموطنان تعداد متنابهی سیم کارت تهیه و از آنها سوء استفاده می کردند.

وی افزود:متهمین پرونده که همگی دارای تحصیلات بالا بودند با تامین قرار مناسب روانه زندان شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با تاکید بر توانمندی کارشناسان فنی پلیس فتا، از شهروندان، سازمان ها و شرکت های خدمات ارتباطی خواست ضمن همکاری با این پلیس علمی توصیه های همچون اینکه شهروندان توجه داشته باشند ترمینیشن بستر مناسبی برای برقراری ارتباط نبوده و امکان سوء استفاده شیادان را فراهم می کند، را در نظر بگیرند.

همچنین مدیران و مسوولین فنی شرکت های خدمات ارتباطی نسبت با به روز آوری دانش فنی خود از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار