رئوفیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

بازگشایی خانه احزاب برای نظام، یک فرصت است/ تشکیل کمیته نظارت بر انتخابات آینده

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین از احتمال تشکیل کمیته نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از سوی خانه احزاب خبر داد.

بازگشایی خانه احزاب برای نظام فرصت است/ تشکیل کمییته نظارت بر انتخابات آینده"سیدابوالقاسم رئوفیان" عضو شورای مرکزی سابق خانه احزاب درگفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران با اشاره به بازگشایی خانه احزاب گفت: بازگشایی خانه احزاب و شروع به کار دوباره آن، فرصتی برای احزاب و تشکل‌ها و همچنین نظام است تا مشکلات کشور با استفاده از ظرفیت و پتانسیل احزاب حل و مرتفع شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب در 31 اردیبهشت‌ماه افزود: تعداد اعضای شورای مرکزی در دوره اول و دوم فعالیت خانه احزاب 15 نفر بود که این تعداد به 21 نفر افزایش پیدا کرد، همچنین در این دوره قرار است 21 نفر در شورای مرکزی توسط مجمع عمومی انتخاب شوند و 6 نفر نیز عضو علی البدل در نظر گرفته شده است.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به ساز و کار انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب اظهار کرد: بنده درباره انتخابات شورای مرکزی این خانه به تساوی اعتقاد ندارم؛ بلکه معتقد هستم باید در شورای مرکزی تعادل وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای آنکه مشخص شود هر یک از جریان‌ها در شورای مرکزی چه نقشی می‌توانند داشته باشند باید در مجمع عمومی فوق‌العاده، ساز و کار این موضوع به تصویب برسد؛ یکی از فرمول‌ها برای انتخابات شورای مرکزی 7+7+7 یعنی هر یک از جریان‌های موجود، اصولگرا، اصلاح طلب و سایرین می‌توانند سهم مساوی در شورای مرکزی خانه احزاب داشته باشند البته این فرمول ممکن است به 8+7+6 یا 6+8+8 تغییر پیدا کند.

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به تساوی تعداد اعضای حاضر از جریان‌های مختلف در شورای مرکزی بیان کرد: اگر یکی از فرمول‌های گفته شده به تصویب برسد اتفاق خوبی است؛ چرا که باعث می‌شود از همه جریان‌ها در شورای مرکزی نماینده‌ای حضور داشته باشند.

رئوفیان با اشاره به پیشنهاد جبهه پیروان درباره تبدیل خانه احزاب به باشگاه احزاب نیز تصریح کرد: به نظر بهترین عنوان برای فعالیت صنفی احزاب همان خانه احزاب است و این بهترین عنوانی است که می‌توان برای فعالیت صنفی احزاب در نظر گرفت.

رئوفیان با اشاره به فعالیت خانه احزاب برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: خانه احزاب مانند گذشته فعالیت صنفی انجام می‌دهد و در همین زمینه ممکن است بخواهد کمیته ناظر بر انتخابات را تشکیل دهد، اما این خانه قرار نیست فعالیت سیاسی انجام دهد یا برای انتخابات نامزد داشته باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار