یک استاد قرآن گفت: رفتار یک قاری قرآن در جامعه سبب ترویج و تبلیغ قرآن در جامعه و محیط اطرافش شده،که در این میان برای تشویق خود قاریان عزیز باید امکانات خوبی در اختیار این معلمان قرآن قرار گیرد.

وضعیت جامعه قرآنی تا رسیدن به مدینه فاضله فاصله داردعلی اکبر ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، گفت: استاد اربابی از بزرگان قرائت کشور بودند که قرائت و صدای ایشان خاص بوده به طوری که من از سال 74 در خدمت ایشان شاگردی کرده و این استاد و سایر شاگردان را مورد لطف و محبت خود قرار می دادند.

وی بیان کرد: قاری باید خود اهل قرآن بوده و مسیرش قرآنی باشد به طوری که خود باید آموزه های قرآنی را در قلب و وجودش تداعی کرده، که در این صورت است که قاری می‌تواند بر مردم و خانواده اطرافش اثر گذار باشد.

این استاد قاری افزود: یک قاری باید با عمل دیگران را هدایت کرد و ما باید اخلاق،رفتار،طرز تفکر قرآنی باشد و هنگامی که مردم ببینند که آیات قرانی را که تلاوت می‌کنیم در وجودمان اثرگذاشته قطعاً به این راه کشیده شده و همچنین در زمانی که مردم یک قاری قران را فردی وارسته و فروتن در جامعه مشاهده کننده به طور حتم به قرآن گرایش می‌یابند.

وی ابراز داشت: وضعیت امکانات اساتید و قاریان قبل از انقلاب زمین تا آسمان فاصله داریم اما ما نیز به زمان حال برای رسیدن به حد مطلوب و مدینه فاضله فاصله داشته و ما برای پیشرفت ترویج قرآن بیشتر باید کار کنیم.

ملکشاهی درمورد استاد اربابی اضافه کرد: محمد علی اربابی عشق،زندگی و وجودش قرآنی بود و در طول عمر با برکتش با این کتاب آسمانی حشر و نشر واقعی داشته و به طور کلی استاد مبرزی بوده که به قرائت‌های استاد حسان علاقه وافری داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: قاری ، قرآن ، معلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار