تبریز؛

مردم آذربایجان اسطوره شجاعت و علم و سیاست هستند

رئیس جمهور گفت :مردم آذربایجان اسطوره شجاعت و علم و سیاست هستند و آذربایجان و تبریز قهرمان سازنده آزادی و مشروطه در ایران هستند و مردم بزرگ آذربایجان که اگر قهرمانی و ایستادگی آنان در 29 بهمن 56 نبود انقلاب به پیروزی نمی رسید.

مردم آذربایجان اسطوره شجاعت و علم و سیاست هستند

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگارانتبریز، حسن روحانی امروزدر مراسم دیدار عمومی رئیس جمهور با مردم آذربایجان در قالب هفدهمین سفر کاروان تدبیر و امید به استانها مردم آذربایجان اسطوره شجاعت و علم و سیاست هستند و آذربایجان و تبریز قهرمان سازنده آزادی و مشروطه در ایران هستند و مردم بزرگ آذربایجان که اگر قهرمانی و ایستادگی آنان در 29 بهمن 56 نبود انقلاب به پیروزی نمیرسید.

رئیس جمهور گفت:آذربایجان، سرزمین مردان و زنان نامدار بزرگ، سرزمین ستارخانها و باقرخانها، ثقه الالسلام ها و سردار باکریها و سرزمین شاعر شیرین زبان کشور شهریار است.

روحانی ادامه داد: علما و بزرگان و شهدای بزرگی در تبریز بوده اند و هنوز در خیابانهای این شهر بوی علامه امینی و علامه جعفری احساس می شود و این استان مقام معظم رهبری است و مولانا هم از شوریدگی شمس تبریزی بود که روحش و جانش شعله ور شده بود و این سرزمین شجاعت، ایستادگی، ادب و هنر و شعر و سرزمین سیاست است.

وی یادآور شد: قبل از اینکه به برنامه دولت به آذربایجان شرقی برسم مواردی را باید به محضر مردم شریف تبریز برسانم که هرگاه به تبریز آمده ام با دنیایی از خاطره خوش از این شهر برگشته ام و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامیدر اولین سفرم بعد از انقلاب به تبریز آمدم و بعد از آن نیز بارها به تبریز آمدم و مردم غیور این شهر را با نشاط تراز گذشته دیده ام.

رئیس جمهور افزد: خوشحالم که در اولین روز ماه شعبان که ماه نبی مکرم اسلام و ماه آمادگی برای تزکیه و طهارت روح برای رمضانوماه مولایمان امام زمان (عج) و ماه حرکت و برکت و عبادت است در میان مردم بزرگ و قهرمان تبریز و آذربایجان به عنوان خادمی کوچک برای ملت ایران با افتخار حاضر شده ام.

وی یادآور شد : از حدود 21 ماه پیش که دولت کار خود را آغاز کرده است مردم ایران و آذربایجان و مردم این سرزمین پاک و قهرمان همه جا پیروزیها را آفریده اند ودر پیروزیها پیشتاز بوده اند و امروز در مقطع بسیار حساسی قرار گرفته ایم و در شرایطی که مناطق اطراف ما درآتش جنگ و اختلاف میسوزد ، ایران ما با دلاوری این مردم و انسجام و وحدت مردم بزرگ ایران امنیت و ثبات و آرامش در سراسر کشور ما نه تنها حاکم است بلکه امید کشورهای منطقه به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران است.

روحانی یادآور شد: در هر جا که لازم بودهبرای امنیت و ثبات مردم قدم گذاشته ایم و امروز در حال شکستن پروژه ایران هراسی در دنیا هستیم و رهبر و نظام و همه و همه در حرکتی منسجم و هماهنگ چهره واقعی ملت ایران را به دنیا معرفی کرده و خواهیم کرد.

وی گفت: امروز در صحنه بین المللی سردمداران دیپلماسی برای ملت غرور و افتخار آفریده اند و مردم پشتیبان مذاکرات به گفته رهبری هستند و بدانید که پایان این مذاکرات افتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود و همه مردم ما بدانند که در این کشور مردم ما خواهان آرامش و خواهان توسعه و شغل آبرومند برای نسل جوان و حرکت کشور در یک مسابقه جهانی به سمت توسعه در اقتصاد و فرهنگ و مسائل اجتماعی بوده و خواهند بود.

وی بیان کرد: در این کشور چون یک کشور مردم سالار است اظهار نظر همه آزاد است اما یادمان باشد که این دولت و مردم از 24 خرداد سال 92 با همدیگر هم پیمان شده اند که وحدت و انسجام ملی و آشتی ملی در سراسر ایران قویتر و مستحکمتر شود و ماهمه دست به دست هم داده ایم تا ملت متحد باشیم و افکار مختلف اشکالی ندارد اما وحدت ملی ما باید حفظ شود.

رئیس جمهور افزود: ما یک رهبر و یک دولت و صدای واحد در برابر بدخواهان داریم و در این کشور در کنار فناوری هسته ای حرکت سازندهصنعتی و اشتغال برای جوانان را می خواهیم و جامعه آزاد و راحت توام با ثبات را می خواهیم و در این کشور نشاط را می خواهیم و فکر نمی کنم که کسی از خوشحالی مردم ناراحت باشد.

وی افزود: فکر نمی کنم کسی از موفقیت مردم در مذاکرات هسته ای و خروج از رکود اقتصادی نگران و ناراحت باشد و همه ما باید مسیر واحد را طی کنیم.

 وی گفت: ملت ایران ملت صلح خواه و صلح دوست هستند و امام و رهبری هم اینگونه هستند و ما قصد حمله به کشوری را نداریم اما اگر کسی چشم داشتی به کشور داشته باشد در برابر او خواهیم ایستاد و همه ما خواهان رشد و توسعه کشور در همه زمینه ها هستیم و با حمایت مردم در صحنه بین المللی موفقیت و پیروزی را به ارمغان خواهیم آورد.

وی یادآور شد : در طول 21 ماه گذشته مسیر توسعه اقتصادی را دنبال می کنیم و در این مدت آرامش اقتصادی را به وجود آورده ایم و هرچند در سالی قرار داریم که قیمت نفت به نصف کاهش یافته اما دولت مصمم است تا مسیر پیشرفت اقتصادی را به حول و قوه الهی به پیش ببرد و علی رغم تمام مشکلات و تحریمها توانسته ایم9 میلیون نفر از مردم این سرزمین را زیر پوشش بیمه درمانی قرار دهیم و امروز هیچ کس نیست که زیر پوشش بیمه درمانی نباشد و مسیر آسودگی مردمرا در زمینه درمانی ادامه خواهیم داد و سهم پرداختی مردم از 37 درصد به 3 درصد در روستاها و 6 درصد در شهرها رسیده است.

وی گفت: امروز 11 میلیون نفر تحت پوشش حمایت غذایی دولت هستند و مسیر را برای رفاه عمومی و اقتصادی و پیروزی در مذاکرات هسته ایی به شرط زیاده خواه نبودن طرف مقابل ادامه خواهیم داد و در تمام موفقیتها ملت ایران در صحنه بوده و هدایت مردم و رهبری کارساز بوده و این راه را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در سفر به آذربایجان شرقی گفت: نگرانی مردم و آذربایجان در زمینه دریاچه ارومیه از همان روزهای آغاز دولت مورد توجه بوده و تلاش می کنیم تا شرایط دریاچه ارومیه به شرایط قبل برگردد و در 20 ماه گذشته الگوی کشت تغییر یافته و چاه های غیر مجاز بسته شده و نسبت به گذشته امیدوارهستیم و شرایط دریاچه ارومیه نسبت به دو سال قبل بهتر شده و مسیر خود را برای احیای دریاچه ارومیه دنبال خواهیم کرد و گزارش آن را به مردم خواهیم داد وخوشبختانه وضعیت دریاچه تثبیت شده وروز به روز بهتر می شود و دولت تا پایان دولت یازدهم به این کار ادامه خواهد داد.

روحانی افزود: مردم آذربایجان شرقی از نظر راهو راه آهن مشکلاتی دارند و دولت در این زمینه تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد که دراین راستا بزرگراه تبریز اهر به اختصاص 90 میلیارد تومان تا سال 95 به اتمام خواهد رسید وآزادراه تبریز- بازرگان با 250 کیلومتری با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که با 65 درصد سرمایه گذاری خارجی و 35 درصد سرمایه گذاری دولت کلنگ زنی این بزرگراه صوت خواهد گرفت و از امسال فعالیت این طرح آغاز می شود.

وی گفت: راه آهن تبریز – میانه با اعتبار 500 میلیارد تومان زیر سازی خواهد شد و دولت برای روسازی و اتمام آن اقدامات آن کارهایی انجام خواهد داد و دولت در زمینه بزرگراه 18 کیلومتری تبریز – سهند 50 میلیارد تومان اعتبار تخصیص خواهد داد و تا سال 95 این راه به اتمام می رسد.

رئیس جمهور بیان کرد: برای آب شرب تبریز و فاضلاب در این شهر و استان در سال 94 و نیز سال 95 اقداماتی صورت خواهد گرفت و برای آب شرب تبریز نیز تصمیمی اتخاذ شده که بخشی از این آب شرب باید از ارس تامین شود که اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

روحانی یادآور شد: نسبت به اراضی کشاورزی در زمینه آبهای سطحی 20 هزار هکتار تا سال 94 ساماندهی خواهد شد و زه کشی هایی که نیاز است اقداماتی صورت خواهد گرفت و در زمینه توسعه معادن هماهنگی هایی با محیط زیست صورت خواهد گرفت تا مشکلات مرتفع شود و معادن خوبی به خصوص در زمینه مس و آلمونیا در استان وجود دارد.

وی گفت: بیمارستانهای سراب و مراغه در استان به بهره برداری خواهد رسید و مشکل آب و فاضلاب میانه و سایر شهرها به ویژه تکمیل بیمارستان سوانح و سوختگی تبریز مورد تصمیم گیری می شود و در این سفر32 طرح و پروژه اعلام می شود که همه این طرح ها در سال 94 و 95 به اتمام خواهد رسید و علاوه بر بودجه دولتی از فاینانس خارجی نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.