روشنایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزیر ورزش چرا توجهی به جودو نمی‌کند/رستگار پستی در آسیا ندارد

دبیر سابق کمیته آموزش اتحادیه جودو آسیا رستگار نایب رئیس چهارم آسیا انتخاب شده که همین سمت را یک افغانی در جنوب شرق آسیا دارد.

وزیر ورزش چرا توجهی به جودو نمی‌کند/رستگار پستی در آسیا نداردحسن روشنایی دبیر اسبق آموزش اتحادیه جودو آسیا در گفتگو با خبرنگار ورشی باشگاه خبرنگاران گفت: رستگار می‌گوید که 8 پست بین‌المللی به دست آوردیم و چون روشنایی دشمن فدراسیون است برای ریاست کمیته مسابقات غربی آسیا از وی حمایت نکردیم.
 
رستگار دروغ می‌گوید تنها پست رسمی که در آسیا داریم پست درخشان به عنوان رئیس کمیته آموزش آسیا است که او هم با توجه به حدود اختیاراتش میراسماعیلی را به عنوان دبیر این کمیته منصوب کرده است و این را سمیر رئیس عراق غرب آسیا عبید الانزی رییس اتحادیه جودو آسیا این مطلب را تایید کرده‌اند. در خصوص پست نصیر‌نژاد هم باید بگویم که وی به عنوان مشاور الانزی انتخاب شده که پست رسمی نیست و این سمت دوستانه‌ای است که عبید الانزی جهت استفاده از تجربیات رضا نصیر‌نژاد به وی اعطا کرده است.

وی در ادامه افزود: تنها هنری که رستگار داشت این بود که با حرفهایی که زد توانست نصیر‌نژاد را از عضویت در هیئت رئیسه اتحادیه جودو آسیا حذف کند.

روشنایی تصریح کرد: 2 کشور چین و هند که تقریبا نیمی از جمعیت جهان را در اختیار دارند هر کدام یک عضو در هیئت رئیس دارند و حتی ژاپن هم که مهد جودو دنیا است تنها یک عضو در هیئت رئیسه دارد و تنها کشوری که در هیئت رئیسه جودو آسیا 2 عضو داشت ایران بود که با هنر رستگار یکی از این پست‌ها از ایران گرفته شده و در خصوص ادعای رستگار در خصوص اینکه اعلام کرده به عنوان رییس کمیته انتخاب شده باید بگویم که اگر رستگار در خصوص این ادعا سند و مدرکی دارد رو کند.

وی ادامه داد: افرادی که در اتحادیه جودو آسیا رییس کمیته می‌شوند به صورت اتوماتیک به عضویت هیئت رئیسه در می‌آیند و اگر رستگار ادعا می‌کند که رییس کمیته‌ای در جودو آسیا شده یعنی باید عضو هیئت رئیسه آسیا هم باشد و اگر وی عضو هیئت رئیسه نیست یعنی رییس هیچ کمیته‌ای نیست. در حقیقت طبق اتفاقاتی که در کنگره جودو آسیا افتاده است. واقعیت این است که رستگار نایب رئیس چهارم غرب آسیا انتخاب شده که همین سمت را یک افغانی در جنوب شرق آسیا دارد. مگر در غرب آسیا چند کشور وجود دارد که 4 یا 5 نایب رئیس لازم باشد.

دبیر اسبق کمیته آموزش جودو آسیا در خصوص سمت پیشنهادی ناصر التمیمی برای وی تاکید کرد: این سمتی که برای من پیشنهاد شده بود با مخالفت رستگار به من ندادند و این پست به یک اردنی تعلق گرفت و بر خلاف ادعای رستگار که گفته بود پور اسفندیار این پست را گرفته است باید تاکید کنم که وحید پور اسفندیار به عنوان عضو کمیته برگزاری غرب آسیا انتخاب شده نه رئیس این کمیته که به لحاظ اداری این عضویت هیچ ارزشی ندارد.
 
روشنایی عنوان کرد: به قول رستگار که اشاره داشته هشت پست در اتحادیه جودو آسیا کسب کرده‌ایم و سرمربی تیم ملی می‌گوید که اگر داوران حق مولایی را نمی‌خورند به جای مدال برنز مدال طلا می‌گرفت، می‌خواهیم از رستگار سوال کنم که این 8 پست شما در آسیا چه می‌کنند که شما حتی از حق ورزشکارتاننمی‌توانید دفاع کنید. تنها هنر رستگار این بود که ابوالفضل حیدریان را بهعنوان داور به کویت برد، اما در آن جا اجازه داوری را هم به وی ندادند و فقط به عنوان توریست به کویت رفت چون رئیس کمیته داوران فدراسیون در آن زمان به جای اینکه به فکر این باشید که نماینده‌ای از داوران ایران در بین داوران دعوت شده به مسابقات  قهرمانی آسیا باشد، در کره جنوبی مشغول داوری مسابقات نابینایان بود و عدم حضور داور ایرانی در بین داوران دعوت شده به کویت برای او اهمیتی نداشت. این در حالی است که از 30 داور دعوت شده به کویت داوران سریلا نکایی و نپالی حضور داشتند ولی ایران نماینده‌ای نداشت.
 
روشنایی افزود: در سال‌های گذشته ایران در المپیک هم داور داشت، اما اکنون با همت مسئولان فدراسیون داوران ما را در آسیا هم دعوت نمی‌کنند و حتی داور را هم که به آنجا می‌بریم، اجازه داوری به او نمی‌دهند. رستگار جامعه جودو را نادان فرض می‌نماید و به جای گفتن واقعیت ها عوامفریبی می‌کند و امیدوارم وزیر ورزش داد جامعه جودو برسد. 
 
وی عنوان کرد: متاسفانه مدارک بسیار زیادی در رابطه با دروغگویی‌های رستگار به وزارت ورزش ارائه کردم ولی تاکنون هیچ پاسخ و عکس العملی از وزارت ورزش ندیدیم. 
 
وی در خصوص برکناری زارعیان گفت: برداشتن مجید زارعیان پاک کردن صورت مسئله است زیرا با هر اشتباهی بلافاصله سرمربی باید عوض شود، اما رئیس فدراسیون با این همه اشتباه و این عملکرد ضعیف سر جای خود نشسته است.
 
روشنایی در پایان خاطر نشان کرد: رستگار با غرور و خودخواهی به خودش اجازه نمی‌دهد که از مردم عذر خواهی کند چون ظاهرا قرار نیست جوابگو باشد. 
 
درد جودو ما زارعیان، سرمربی و ورزشکار نیست بلکه درد جامعه ما، عدم نتیجه‌گیری در سال های گذشته سوء مدیریت و ناتوانی در اداره فدراسیون جودو است که امیدوارم مسئولان وزارت ورزش فکری به حال ایم ورزش المپیکی کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ترابی
۱۱:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
چه خبره تو جودو؟ مدیریت دوستان جودو رو نابود کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
چون خیلی شاهکارین و تو میادین همه ازتون حساب میبرن!!!!1
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
اقای روشنایی ممنون از اینکه جامعه جودو را هوشیار میکنی. باشگاه خبرنگاران جوان هم همیشه واقعیات رو منعکس میکنه. ممنون
آخرین اخبار