ورود داعش به منطقه باستانی تدمر

دیدبان حقوق بشر سوریه از ورود داعش به منطقه باستانی شهر تدمر خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دیدبان حقوق بشر سوریه امروز اعلام کرد گروه تروریستی داعش پس از تسلط کامل بر شهر تاریخی تدمر(پالمیرا،) وارد منطقه باستانی این شهر شد. هنوز خبری از تخریب آثار باستانی این شهر به دست داعش گزارش نشده است.

رامی عبدالرحمن، مدیر سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد عناصر داعش به پایگاه هوایی، زندان و ساختمان سازمان اطلاعات این شهر مسلط شده اند. همچنین مأمون عبدالکریم، مدیر کل موزه ها و آثار باستانی سوریه در گفتگو با خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد: حمله تروریستی داعش به تدمر، انتقام از جامعه سوریه و فرهنگ این کشور است. وی همچنین روز گذشته در گفتگو با رویترز تصریح کرده بود صدها مجسمه تا به حال از این شهر خارج شده است؛ اما هم اکنون نگرانی ها از آثاری است که امکان جابجایی آنها وجود ندارد.

از سوی دیگر، احمد الأیوبی، مشاور وزیر کشور لبنان در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی از آزادی لبنانیانی که در زندان تدمر محبوس بودند خبر داد. وی اعلام کرد زندانیان آزاد شده احتمال دارد به ترکیه بروند. شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد داعش قانون منع آمد و شد در تدمر برقرار کرده است. 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار