تمرین آزاد در گرندپری موناکو/لوئیس همیلتون مکس فرشتاپن به ترتیب اول و دوم شدند

در اولین تمرین آزاد ششمین گرندپری فصل ۲۰۱۵، لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس توانست سریع‌ترین زمان را به نام خود ثبت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به دلیل بارش باران در موناکو ، در دقایق ابتدایی تمرین، هنوز بخشی از پیست نمناک بود. از طرفی دیگر، دمای پایین آسفالت اجازه نمی‌داد رانندگان بتوانند تایرهای خود را به خوبی گرم کنند. به همین دلیل، بسیاری از رانندگان در این تمرین، با مشکل عدم چسبندگی به مسیر پیست رو به رو شدند.

در دقایق اولیه تمرین، رانندگان با ثبت زمان‌های ۱.۲۲ در پیست رانندگی می‌کردند، اما با خشک‌تر شدن مسیر و گرم‌تر شدن تایرها، رانندگان توانستند زمان‌هایی واقعی در مونت‌کارلو به ثبت برسانند. البته لازم به ذکر است که ۸۰% از کل سطح آسفالت پیست بازسازی شده و به همین دلیل تنها یک رطوبت اندک بر روی مسیر کافی بود تا در دقایق ابتدایی تمرین، بسیاری از رانندگان را در حال سر خوردن تماشا کنیم.

همیلتون در این تمرین با ثبت زمان ۱.۱۸.۷۵۰ توانست در رده اول جدول زمان‌ها قرار بگیرد و او را مکس فرشتاپن راننده تیم تورو روسو با ۰.۱۴۹ ثانیه اختلاف در رده دوم تعقیب کرد.

این نخستین باری بود که مکس فرشتاپن با اتومبیل فرمول‌یک در موناکو رانندگی می‌کرد و اختلاف کم تایم او با لوئیس همیلتون از سویی باعث تعجب همگان شد و از طرفی دیگر، تحسین کارشناسان را برانگیخت. 

تورو روسو عملکردی قوی در این تمرین داشت و کارلوس ساینز دیگر راننده این تیم هم توانست در رده پنجم حضور داشته باشد.
اما در میان رانندگان تورو روسو، دنیل ریکاردو توانست اتومبیل ردبول خود را در رده سوم پارک کند و سباستین فتل از تیم فراری هم در رده چهارم دیده شد.

پاستور مالدونادو لوتوس را به رده ششم رساند و بعد از او دنی کیات از ردبول در رده هفتم، کیمی رایکونن از فراری در رده هشتم و نیکو روزبرگ از مرسدس در رده نهم قرار گرفتند.
فلیپه ماسا با حضور داشتن در رده دهم، ده اتومبیل برتر این تمرین را تکمیل کرد و بعد از رانندگان مک‌لارن یعنی فرناندو آلونسو و جنسون باتن در رده‌های بعدی دیده شدند.

در دقایق ابتدایی تمرین، نیکو روزبرگ در پیچ با موانع کناری پیست برخورد کرد که البته در نتیجه این برخورد، آسیبی به اتومبیل وارد نشد. در این میان، ریکاردو، مالدونادو، گروژان، بوتاس و آلونسو هم رانندگانی به شمار می‌رفتند که در پیچ دیگری از مسیر پیست خارج شدند.
برچسب ها: فرمول یک ، مرسدس ، فراری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.