نارضایتی اینستاگرامی بعیدی نژاد از عملکرد سه قدرت هسته ای

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در اینستاگرام خوداز عملکرد سه قدرت هسته ای ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، حمید بعیدی نژاد عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در جدیدترین پست اینستاگرامی خود به انتقاد از عملکرد سه کشور آمریکا، کانادا و انگلیس در رابطه با امضا سند ايجاد منطقه عاري از سلاحهاي هسته ای پرداخت.

متن پیام بعیدی نژاد بدینن شرح است:

ايران بعنوان رياست عدم تعهد نقش فعالی در مذاكرات اين حساس ترين روز مذاكرات ايفا نمود و واقعا از هيچ تلاشی براي جلوگيری از شكست كنفرانس مضايقه نكرد.

 مشورتهای ايران با رياست كنفرانس، خانم فروخی از الجزاير و هماهنگی هايی با كشورهای عدم تعهد انجام داد همه در جهت كمك به موفقيت كنفرانس بود كه مورد تقدير بسياری از كشورهای عضو غير متعهدها و غير عضو نيز قرار گرفت.

امروز تمامی روز را در مشورت با كشورهای عدم تعهد و رياست كنفرانس سپری كرديم، ولي متاسفانه تلاشهای ما نتوانست سه كشور مخالف كنفرانس را از سياست خود منصرف نمايد. ايران حتی موفق شد كه كشورهای جنبش عدم تعهد را قانع كند كه اعلام نمايند عليرغم ضعفهای متن پيشنهادی رييس با آن همراهی كرده يا حداقل با آن مخالفت نخواهند كرد. اما متاسفانه موضع منفی سه كشور تغييری نكرد. كشورهای جنبش عدم تعهد بويژه از اين جهت گيری صريح آمريكا و انگليس در دفاع از اسراييل خيلي عصبانی و ناراحت بودند و مرتب مي گفتند اين دو كشور با اين موضعگيری صريح به نفع اسراييل و پرداخت هزينه سنگين آن ضعف های عميق سياسيت خارجي خود را به نمايش گذاردند.

 بسياري از سازمانهای دولتي بين المللي و همچنين كشورها نيز اين موضع اعلام شده توسط عدم تعهد را تكرار مي كردند كه واقعا انصاف نبود كه منفعت های اصولي يك كنفرانس موفق ان پي تی ،قرباني دفاع از منافع اسراييل به عنوان غير عضو معاهده شود.

 برخي نيز تحليل می كردند كه رويارويی إمريكا و اسراييل در قالب اختلاف آنها در مذاكرات هسته ای، ديگر امكان انعطافی برای امريكا در عدم حمايت كامل از اسراييل در ديگر زمينه ها باقی نگذارده است.

يكي از محققين كانادايی الاصل خلع سلاح می گفت من از موضع كشورم كه بدست دولت افراطي های دست راستي طرفدار اسراييل تعيين می شود خجالت می كشم.

نارضایتی اینستاگرامی بعیدی نژاد از عملکرد سه قدرت هسته ای

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
قابل توجه کسانی که میگویند برنامه هسته ای بد و اشتباه بوده است.

اگر بد است چرا اینهمه غربیها دوست دارند اسرائیل آنرا حفظ کند و همچنین دارندگان سلاح هسته ای هرگز به امحای این سلاححها تن نمیدهند.
آخرین اخبار