یک سوم از بزرگسالان در معرض سندروم متابولیک قرار دارند

طبق تحقیقات انجام شده یک سوم از بزرگسالان در معرض خطر ابتلا به سندروم متابولیک که شایع‌ترین آنها فشارخون بالا است، می‌باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در یک مطالعه جدید که در مجله انجمن آمریکا منتشر شده است یک سوم از بزرگسالان در معرض خطر ابتلا به سندروم در حال پیشرفت متابولیک که شایع‌ترین آنها فشار خون بالا است، قرار دارند.

این مطالعات نشان داده سندروم متابولیک که شامل فشار خون بالا، توده چربی است در تعداد زیادی از مردم که در چند سال گذشته مبتلا بوده‌اند؛ ثابت مانده است. زمانی که افراد در سندروم متابولیک در معرض عوامل خطرزا نظیر فشارخون و چاقی قرار گرفته باشند به بیماری قلبی و عروقی و در نهایت مرگ منجر می‌شوند.

محققان دریافتند شیوع سندروم متابولیک در فاصله سالهای 2012-2003 از 9/32 درصد به 7/34 درصد افزایش یافته است. این بدین معناست که یک سوم از بزرگسالان مبتلا به سندرم متابولیک هستند.

طبق این تحقیقات بسیاری از بیماریهای تهدید کننده نظیر بیماری کبد چرب، بیماری قلبی و دیابت با سندرم متابولیک در ارتباط است.

محققان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که شیوع سندرم متابولیک بین سالهای 2012 – 2008 در جهان کاهش نسبتا قابل ملاحظه‌ای داشته است این قضیه به ویژه در زنان در فاصله سالهای 2012 – 2008 مشاهده می شود متابولیک در آنها از 4/39 درصد به 06/36 درصد رسیده است.

محققان دریافتند آموزش و آگاهی از سندروم متابولیک از خطر ابتلا به سندروم کمک کرده است.
بسیاری از افراد که سندرم متابولیک در آنها تشخیص داده می‌شود، بر این باورند که آنها در اوایل به دلیل بیماریهای قلبی و عروقی یا بیماریهای تهدید کننده دیگر می‌میرند اما این قضیه در همه افراد صحت ندارد و اگر شما سبک زندگی سالم را انتخاب کنید و بیشتر ورزشی کنید قادر به کنترل سندروم متابولیک خواهید بود.




انتهای پیام/

برچسب ها: سندروم ، متابولیک ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.