یزد؛

آب‌رسانی سیار به 300 روستای استان یزد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت:عملیات آب‎رسانی سیار به 300 روستای استان از سال گذشته تاکنون متوقف نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛محمد رضا حاتمی گفت: در حال حاضر 300 روستا از 1140 روستای یزد به صورت سیار آب‎رسانی می‌شوند.

حاتمی‌ در تشریح وضعیت آب شهرستان های استان گفت: شهرستان اردکان هم از بعد کیفیت و هم از بعد کمیت با بحران جدی آب روبه‌روست و این وضعیت در شهرستان‌های بافق و بهاباد نیز صدق می‌کندودر شهرستان تفت هم کمیت منابع آبی به شدت افت کرده است و متوسط دبی استحصالی از هر منبع آبی به 2 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

حاتمی‌درباره بازسازی منابع آبی روستاهای استان گفت: هر سال اعتباری برای بازسازی این منابع آبی در نظر گرفته می‌شود که امسال نیز حدود 2 میلیارد تومان اعتبار برای این امر پیش‌بینی شده است و هم اکنون  28‌مجتمع آبرسانی در حال ساخت است که تاکنون 12‌مورد از این مجتمع‌ها ساخته شده و مورد بهره‎‎برداری قرار گرفته است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مجتمع‌های باقیمانده را 130‌میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مجتمع‌ها در تمام روستاهای استان پیش‌بینی شده اما تاکنون تنها در روستاهای بخش مرکزی شهرستان یزد اجرایی شده است.

 وی در پایان بر ضرورت استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و نقش رسانه‌ها برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب ناشی از ناآگاهی مردم تاکید کرد.


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.