برگزاری نشست جی 7 در آلمان

وزرای دارایی بزرگ‌‌ترین اقتصادهای جهان این هفته در آلمان دیدار می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، وزیران مالی بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان در بحبوحه نزول رشد جهانی، فشارهای ناشی از تورم و آشفتگی بازار اوراق قرضه این هفته در آلمان دیدار می‌کنند.

بحران مالی یونان و نحوه بقای آن در حوزه آشفته یورو از محورهای اصلی این نشست خواهد بود. «توماس کاسترگ،» اقتصاددان ارشد «استاندارد چارترد،» اعلام کرد: «صدر اعظم عجول آلمان، مرکل، در خصوص مذاکرات یونان با سایر اعضای حوزه یورو، خواستار توافق تا پایان ماه میلادی جاری شده است.» 

یکی از قانون‌گذاران ارشد اروپایی اعلام کرد یونان قادر نخواهد بود بدهی خود را تا 5 ژوئن (15 خرداد) به صندوق بین‌المللی پول پرداخت کند؛ مگر آنکه وام‌دهندگان خارجی پول بیشتری به این کشور بپردازند.  تحلیلگران اقتصادی بر این باورند بحران مالی یونان روزبه‌روز حادتر می‌شود و  ضرورت کمک بیشتر برای جلوگیری از ورشکستگی این کشور دیر یا زود آشکار می‌شود.

مرکل و «فرانسوا اولاند،» رئیس جمهور فرانسه، پنجشنبه با «آلکسیس سیپراس،« نخست وزیر یونان، در خصوص نشست اتحادیه اروپا در ریگا مذاکره کردند و از وی خواستند هرچه سریع‌تر در زمینه بحران بدهی آتن تصمیم‌گیری کند. 


انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، حوزه یورو ، یونان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار