امام جمعه تبریز؛

جوانان بسیجی با بصیرت و آرامش در جامعه فعال شوند

امام جمعه تبریز گفت: تعلیم و تربیت جوانان بسیجی مساجد باید به گونه ای باشد که با پرخاش و تندی با سایر جوانان رفتار نشود و فعالیتهای صحیح فرهنگی را یاد بگیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در دیدار با مسئولین معاونتها و فرماندهان گردانهای امام حسین (ع) لشکر عملیاتی 31 عاشورا با گرامیداشت ایام ماه شعبان بر استفاده معنوی از این ایام تاکید کرد.

وی گفت: رستگاری در سایه ایمان و جهاد و هجرت فی سبیل الله است و همان عوامل موفقیت در جبهه جنگ نرم نیز مصداق دارد .

امام جمع تبریز با تاکید بر نیت خالصانه در کارها تاکید کرد: خدمت به مردم نیز باید با نیت قرب الهی باشد که موجب رستگاری می شود. یکی از مصادیق جهاد فی سبیل الله،سپاه پاسداران هستند و یکی از امتیازات سپاه این است که انسانهای واجد شرایط و مومن را پذیرش می کنند.

وی یادآور شد: جهاد فی سبیل الله جزو ماهیت سپاه است و هرجا که نیاز باشد سپاه حاضر شده است که از اول انقلاب سپاه در خط مقدم بوده است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: در دفاع مقدس نقش پررنگ سپاه کاملا مشخص بود به نحوی که همه معتقد هستند در صورتی که سپاه نبود پیروزی بزرگ در دفاع مقدس حاصل نمی شد.

وی گفت: در تمام جنگهای سابق که در زمان سلاطین گذشته رخ داده بخشی از کشور از دست رفته و در اثر ضعف ایمان و قدرت سلاطین بخشهایی از ایران از دست رفته و در دفاع مقدس نه تنها منطقه ای را ازدست ندادیم بلکه بخشهایی از عراق مانند فاو نیز فتح شد.

وی گفت: در حال حاضر صدها شبکه بر علیه کشور و ارزشهای انقلابی و اسلامی در حال فعالیت هستند و سپاه نیز باید در کنار روحانیت در خط مقدم باشند و برادران بسیجی نیز باید فعالیتهای فرهنگی را در اولویت قرار دهند و نیروهای بسیجی مساجد باید به این سمت هدایت شوند.

امام جمعه تبریز گفت: تعلیم و تربیت جوانان بسیجی مساجد باید به گونه ای باشد که با پرخاش و تندی با سایر جوانان رفتار نشود و فعالیتهای صحیح فرهنگی را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه جوان اهل بصیرت قادر به شناخت انواع حیله ها و مسایل است ، گفت: جوانان را باید با بصیرت در برابر انواع مسائل فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی آگاه کرد وجوانان مسجدی در زمینه بصیرت افزایی از دیگران مستعدتر هستند.

همچنین در این نشست سردار عباس قلی زاده ، فرمانده لشکر عملیاتی 31 عاشورا نیز  به ارائه گزارشی از فعالیتهای لشکر عملیاتی 31 عاشورا در تبریز و آذربایجان شرقی پرداخت.

وی گفت: اعضای فعلی این لشکر با همان روحیه دفاع مقدس در دفاع از کیان اسلامی حضور دارند و خود را فدای انقلاب و ارزشها می کنند.

فرمانده لشکر عملیاتی 31 عاشورا افزود : 22 گردان این لشکر عملیاتی علاوه بر تبریز در شهرستانها نیز فعال هستند.

وی ادامه داد: در بحث آموزشهای مردمی نیز تا امروز 5 هزار نفر نیروی بسیجی در قالب گردانهای رزمی آموزش دیده اند.

عباس قلی زاده افزود: اعضای این لشکر همواره آماده اند تا در دفاع از حریم ولایت و امامت و کیان اسلامی حاضر شوند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.