کرمانشاه؛

خواهرخوانده های کرمانشاه

پیوندی بین مردم دو شهری که گرچه فرسنگ‌ها از هم دورند، اما آنقدر به هم شباهت دارند تا همدیگر را به خواهرخواندگی قبول کنند.به همین دلیل امروزه بسیاری از شهرهای دنیا با یکدیگر پیوندخواهرخواندگی یا برادر خواندگی بسته اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛هدف از این قرارداد، پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهر است که مسئولان آن معتقدند این دو شهر دارای تشابهات و منافع مشترک هستند.

ایجاد روابط خواهرخواندگی با پرورش تفاهم و دوستی و اعتماد در سطح بین المللی و تبادل برنامه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که به توسعه صنعت گردشگری منجر می شود، صورت می گرفت. اما در کشورهای آسیایی و آمریکایی اصطلاح خواهرخواندگی رواج بیشتری دارد.

در راستای این سیاست، "سیسیل" ایتالیا و "غازی عینتاب" ترکیه و "اشپلیت" کرواسی، خواهرخوانده های کرمانشاه هستند.

برای پیدا کردن پاسخ این پرسش "که خواهر خوانده ها چگونه انتخاب می شوند؟" فقط کافی است به این فکر کنید که شما برای انتخاب دوست، بیشتر به چه چیزی توجه می کنید؟ این که کسی را برای دوستی انتخاب کنید که بیشترین نقاط مشترک شامل تشابهات فکری، اخلاقی و عقیده ای را با او داشته باشید. شهرها هم همین طور یکدیگر را برای خواهرخواندگی انتخاب می کنند، شهردار دو شهر همدیگر را ملاقات کرده و با همدیگر آشنا می شوند و پس از آن مقدمات آشنایی و خواهرخواندگی شهرهای خود را فراهم می آورند.

به طور کلی بهتر است شهرهایی با یکدیگر روابط خواهرخواندگی داشته باشند که از نظر مسائل جغرافیایی، جمعیتی، صنعتی و در کل منافع، مشترکات بسیاری با هم دارند؛ مثلا دو شهر تاریخی، دو شهر علمی یا دانشگاهی یا دو بندر و حتی دو سمبل مشترک داشته باشند تا این انگیزه را ایجاد کند. بعضی شهرها به دلیل همنام بودن یا بخاطر این که جشن و جشنواره مشابهی دارند با یکدیگر خواهرخوانده می شوند.

به کارگیری واژه خواهرخواندگی به این دلیل است که در بیشتر زبان های دنیا واژه شهر مونث است.

خواهرخواندگی اصطلاحی است که از ادبیات اروپا وارد دیگر کشورها شده و برای نخستین بار سال ۱۹۲۰ بعد از جنگ جهانی اول این قرارداد بین یک شهر انگلیس و یک شهر در فرانسه منعقد شد. امروزه بیش از ۲۴۰۰ رابطه خواهرخواندگی رسمی بین شهرهای جهان بسته شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کرمانشاه ، پیوند ، فرسنگ ، خواهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.