معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: گلیم عنبران و بافته های ورنی مغان از مهمترین و جهانی ترین برندهای استان اردبیل است.

علیرضا دباغ عبداللهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل گلیم عنبران و بافته های ورنی مغان را از مهمترین و جهانی ترین برندهای این استان در زمینه صنایع دستی برشمرد و افزود: در این خصوص امسال جشنواره ورنی مغان را به صورت منطقه ای و با حضور هشت استان کشور در منطقه عشایری اردبیل برگزار کردیم.

وی اهداف این جشنواره را معرفی بافته های ورنی در منطقه، رقابت تولید کنندگان، ارتقا کیفی محصولات تولید شده، بازاریابی و توسعه عرضه این محصول و... عنوان کرد و یادآور شد: پیش بینی می‌شود این برنامه در روند تحرک و اقتصادی شدن تولیدات ورنی در استان اردبیل تاثیرگذار باشد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در این نمایشگاه ها تلاش شده که دو برند ورنی مغان و گلیم عنبران را به جهانیان معرفی کنیم، ادامه داد: نمایشگاه های باتومی گرجستان، برلین آلمان و باکو و گنجه جمهوری آذربایجان از جمله نمایشگاه هایی بود که صنعتگران این دو برند محصولات خود را در آن عرضه و به نمایش گذاشتند.

عبداللهی تاکید کرد: اردیبهشت ماه امسال نیز از سوی بخش خصوصی و با حمایتهای دولتی و میراث فرهنگی غرفه ای در نمایشگاه فلورانس ایتالیا برای معرفی بافته های ارزشمند ورنی اختصاص یافته بود.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی استان اردبیل تلاش کرده که در فرصت های مختلف مجموعه صنایع دستی استان بویژه دو برند ورنی مغان و گلیم عنبران را به گردشگران و علاقمندان معرفی کند و قصد ما اینست که هر کجا امکان داشته باشد براساس ظرفیتهای خود این محصول را معرفی و بازار فروش آن را توسعه دهیم.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.