کتاب «ورزش و توانبخشی در ام اس» نگارش شد

کتاب «ورزش و توانبخشی در ام اس» که با یاری اساتید مغز و اعصاب و توانبخشی نگارش شده است، به صورت رایگان در اختیار مراکز ام اس قرار می گیرد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران عواید حاصل از فروش این کتاب که همزمان با روز جهانی ام اس(ششم خرداد) رونمایی و با قیمت ناچیزی از سوی مراکز و  انجمن های حمایتی به بیماران عرضه شده صرف امور خیریه و کمک به بیماران ام اس می شود.

محتوای این کتاب بیماران ام اس را در افزایش کیفیت زندگی و کنار آمدن با شرایط بیماری یاری می کند و حضور موثرتر ایشان را در جامعه مهیا می کند.

آماده سازی ذهنی بیمار برای رویارویی و مقابله با بیماری و راه های غلبه بر درد، بخش بزرگی از وظیفه ی جامعه پزشکی و درمانی کشور می باشد که همواره خط مشی مرکز خدمات بیماران ام اس داروسازی اکتوورکو بوده است. پیش از این نیز کتاب  «غبار ام اس بر بال های من» که مجموعه ای از خاطرات بیماران در رابطه با بیماری ام اس و نحوه ی مواجهه آنها با مشکلات بیماری است، به بیماران ام اس عرضه شده و  تارنمای مرکز به نشانی www.msmarkaz.com  در زمینه اطلاع رسانی و مشاوره رایگان به بیماران ام اس فعال است.

در مرکز خدمات مشاوره ای و آموزشی داروهای اینترفرون اکتوورکو هم با حضور پزشک و پرستار، علاوه بر آموزش نگهداری، آماده سازی و تزریق دارو، خدمات مشاوره ای در مورد شناخت ماهیت ام اس و علایم آن، نحوه برخورد با عوارض بیماری و چگونگی پیشگیری و درمان مشکلات ناشی از آن، شیوه زندگی مناسب با این بیماری و روش های تغذیه ای و ورزشی موثر بر کیفیت زندگی بیماران ارائه می شود و برای بیمارانی که به هر دلیلی قادر به تزریق داروی خود در منزل نیستند، تزریق رایگان دارو صورت می گیرد.

برگزاری همایش های آموزشی در شهرهای مختلف در زمینه بیماری های مغز و اعصاب، روانپزشکی و تغذیه برای بیماران ام‌اس و ایجاد 25 مرکز پرستاری در سطح کشور و اجرای برنامه های درمانی، تفریحی و پشتیبانی از دیگر خدمات ارائه شده به بیماران ام اس است.




انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، توانبخشی ، ام اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار